Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2007, 00:34
Life Creations Life Creations is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 69
Standaard feedback over mijn weblog

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar wat freelancers te zeggen hebben over mijn weblog die sinds kort in de lucht is.
Geïnspireerd door veel andere webloggers, en zeker mijn dank aan freelancers hier bij Lancelots,heb ik vormgegeven aan de weblog voor inspiratie en bewustwording.
Laat maar horen dus!
(ik weet dat ik me in het hol van de leeuw begeef met al die teksschrijvers;-))

Groeten,

Lucy Schaaphok
www.lifecreations.web-log.nl
www.life-creations.nl
www.schaaphok.exto.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juni 2007, 01:36
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: feedback over mijn weblog

Hoi,

De onderwerpen waarover je schrijft, vind ik wel interessant! Het eerste stukje heb ik wel meermaals moeten lezen, want ik begreep het niet helemaal direct . Dat stukje vond ik dus niet echt vlot geschreven; bijvoorbeeld de zin: 'een avond dat georganiseerd was' klopt niet echt...
Sorry als ik misschien te belerend overkom, maar dat is nu eenmaal de copywriter in mij

Ook een beetje vreemd is dat het tekstje met 'welkom' helemaal onderaan staat. Kan je dat niet verplaatsen?

Groetjes!
Sofie
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juni 2007, 11:19
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: feedback over mijn weblog

Hai Lucy,

Ik ben het eigenlijk helemaal met Sofie eens: interessante onderwerpen die vragen om meer, maar soms erg moeilijk leesbaar. De schrijfstijlen verschillen ook van elkaar, kan dat kloppen?

Toch is het een moeilijk onderwerp: bloggen wordt steeds populairder en heel veel persoonlijke weblogs zijn verschrikkelijk om te lezen, maar een zakelijk blog zou volgens mij eigenlijk redelijk tot goed geschreven moeten zijn. Ik ben heel benieuwd wat de andere Lancelotters hiervan vinden.

Mocht je trouwens meer willen weten over webloggen: Laura Babeliowsky en Erno Hannink organiseren volgende week vrijdag de Business Blog Meeting. Niet duur: € 22,50 en op een lekker centraal punt in Nederland.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2007, 11:25
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: feedback over mijn weblog

Ik ben het met NowHow eens! Als het een zakelijke blog betreft, is het belangrijk dat hij lekker leest.

Wat is het doel van je weblog? Is het eerder ter ontspanning? Dan moet je van vlotheid niet echt wakker liggen.
Of wil je mensen informeren over bepaalde zaken? Wil je zoveel mogelijk lezers aantrekken? Als dat het geval is, zou ik overwegen de teksten te laten herschrijven.

Ben benieuwd naar andere reacties!
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 juni 2007, 17:30
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: feedback over mijn weblog

Tsja, ik ben ook aan een blog begonnen en let nu ook (via feeds) meer op een aantal andere blogs. Waar ik (en met mij vele anderen) mij schuldig aan maak is het plaatsen van enorme lappen tekst. Hoe langer de tekst hoe kleiner de kans is dat de lezer de eindstreep van het item haalt.

Dus wederom: schrijven is de kunst van het weglaten, of zoals Arie van den Berg (dichter, schrijfdocent) zei: Kill your darlings .

In je eerste post (Jorrit) staat een aantal storende fouten. Wet 1 is natuurlijk dat er leesbaar en correct nederlands is te lezen.

Ik denk dat een weblog zonder publiek en/of interactie als risico heeft dat het een vrijplaats voor lange verhalen wordt. Daarom lijkt de tip van NowHow mij wel wat. mijn blog moet een marketing tool zijn (maar wel met een funfactor , anders kan ik misschien beter een Google campagne starten).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 juni 2007, 00:01
Life Creations Life Creations is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 69
Standaard Re: feedback over mijn weblog

Hallo Sofie,

ik heb inderdaad het eerste stukje snel geschreven en er te snel opgeplaatst, waardoor er fouten ingeslopen zijn en het niet echt lekker leest.
Ik heb het inmiddels aangepast en hoop dat het nu beter is.
Ook heb ik het welkomst stukje bovenaan geplaatst.

Ik waardeer je feedback en vind het zeker niet belerend!

Groeten,

Lucy

Leuk om te lezen dat je het wel interessant vindt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 juni 2007, 00:08
Life Creations Life Creations is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 69
Standaard Re: feedback over mijn weblog

Hallo Mieke,

ook leuk om van jou te horen dat het interessante onderwerpen zijn die om meer vragen. Wat zou jij nog meer willen lezen, over wat voor onderwerpen?

Over de schrijfstijlen: het kan kloppen dat het verschillende zijn, maar wel geschreven door mezelf. Ik vraag me het af of het zo belangrijk is of het steeds in dezelfde stijl geschreven moet worden.

Ik kan niet volgende week vrijdag naar de business bolg meeting, ik ga naar het concert van Peter Gabriel en ga daar even uit mijn dak. Maar misschien doe ik daar nog inspiratie op voor een volgend stukje tekst voor mijn weblog:-)
Maar heel erg bedankt voor je tip en je feedback!

Groeten,

Lucy Schaaphok
www.life-creations.nl
www.lifecreations.web-log.nl
www.schaaphok.exto.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 juni 2007, 00:16
Life Creations Life Creations is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 69
Standaard Re: feedback over mijn weblog

Wat is het doel van je weblog?

Het doel is om mensen een kijkje achter de schermen te bieden van wie er achter Life Creations zit, mensen te inspireren door de teksten en te laten weten wat de gedachten zijn van mij. Zodat ze een beter beeld hebben van hoe mijn denkwijze, aanpak en visie is.


Wil je zoveel mogelijk lezers aantrekken?
Ja, zeker!

Als dat het geval is, zou ik overwegen de teksten te laten herschrijven.

Ben ik aan het overwegen.

Bedankt voor je feedback!

Groeten,

Lucy Schaaphok
www.life-creations.nl
www.lifecreations.web-log.nl
www.schaaphok.exto.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 juni 2007, 00:20
Life Creations Life Creations is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 69
Standaard Re: feedback over mijn weblog

Hallo Erix

Waar ik (en met mij vele anderen) mij schuldig aan maak is het plaatsen van enorme lappen tekst. Hoe langer de tekst hoe kleiner de kans is dat de lezer de eindstreep van het item haalt.

Ja, daar ben ik me ook bewust van, maar het is inderdaad de kunst om de tekst kort te laten.
Maar soms race je ook door de tekst heen. Ik had gisteren tekst van Annedien gelezen over het zandkasteel, wasbest een lap tekst, maar las zo lekker en makkelijk, dat ik er zo doorheen was. Dus het kan wel, maar dan moet het wel "sappig" geschreven worden. Het moeilijke vind ik om dat zelf in te schatten.

Bedankt voor je feedback!

Groeten,

Lucy Schaaphok
www.life-creations.nl
www.lifecreations.web-log.nl
www.schaaphok.exto.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 juni 2007, 13:30
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: feedback over mijn weblog

Ik ben het eigenlijk met veel van mijn voorgangers eens:
Een weblog is een commercieel instrument dat zowel een goede als een slechte indruk achter kan laten. Copywriting is niet jouw vak en dat is ook wel enigszins te merken. Aan de andere kant zie je wel weer dat jouw kennis en "inspiratie" (weet niet precies hoe ik het moet omschrijven!) doorklinkt, wat het verhaal wel weer heel interessant maakt. Ik zou dus in jouw geval zeker overwegen de teksten te laten redigeren, maar puur om het wat meer Nederlands te laten klinken. Je schrijfstijl is niet geheel aanstekelijk, maar je boodschap wel!

Verder vind ik hem lekker rustig ingedeeld, je ziet eigenlijk direct wie je "voor je hebt" en dat maakt het ook weer wat meer persoonlijk.

Voor verbetering vatbaar misschien, maar ik zou zeker aanraden de weblog erin te houden!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders mail je maar even!

Groetjes, Adine
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd Sandra Schoppers Marktplaats 18 14 juni 2007 23:33
feedback op pitch gevraagd hohlen Marktplaats 2 29 maart 2007 15:30
Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 15 2 februari 2007 23:28
Mijn pitch! els brouwer Marktplaats 4 20 januari 2007 15:29
Graag reacties op mijn pitch! Anneke Krakers Marktplaats 16 12 januari 2007 01:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon