Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 december 2008, 18:01
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Concurrentiebeding, Disclaimer?

Vraagje...

Stel je voor...ik geef een training via opleidingsinstituut X en een cursist denkt...nou....deze meneer zou ik graag in willen huren als trainer voor mijn eigen bedrijf. Ik ben dan verplicht om deze cursist door te verwijzen naar het opleidingsinstituut die ons met elkaar in contact heeft gebracht. Logisch en terecht!

Ik wil graag op mijn website een standaard zin opnemen (die het bovenstaand verhaal toelicht) en deze ook gebruiken in mijn handtekening van mijn e-mail.

Mijn vraag concreet is. Hoe zou ik zo'n zin het beste kunnen omschrijven? Concurrentiebeding? Volgen mij niet...Disclaimer? Volgens mij ook niet...

Graag tips
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 december 2008, 19:32
Jakob Buis's schermafbeelding
Jakob Buis Jakob Buis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar Jakob Buis Stuur een bericht via Skype™ naar Jakob Buis
Standaard Re: Concurrentiebeding, Disclaimer?

Disclaimer en concurrentiebeding zijn allebij andere termen, die niet op jouw situatie van toepassing zijn. Ik zou ze dan dus ook niet gebruiken

Op basis van je verhaal stel ik me iets voor in de trant van: "Al mijn trainingen verzorg ik i.s.m. opleidingsinstituut X".

Het lijkt me echter geen groot probleem als mensen bij jou aankloppen? Je kunt ze netjes met een paar woorden per telefoon of email doorverwijzen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 december 2008, 21:29
Stuiver Stuiver is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 32
Standaard Re: Concurrentiebeding, Disclaimer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakob Buis Bekijk bericht
"Al mijn trainingen verzorg ik i.s.m. opleidingsinstituut X".
Mij lijkt het dat je dan een exclusiviteitscontract moet hebben met X, want anders kun je er net zo goed in dienst gaan. De zin op zich is goed, maar de consequentie die het kan hebben is dat mensen denken dat je in dienst bent daar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 december 2008, 21:46
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Concurrentiebeding, Disclaimer?

Ha Bas,

Waarom zou je dat graag op je website willen zetten?

Citaat:
Het lijkt me echter geen groot probleem als mensen bij jou aankloppen? Je kunt ze netjes met een paar woorden per telefoon of email doorverwijzen
Precies, zo doe ik het ook, tenminste niet doorverwijzen en wel zelf in de hand houden natuurlijk (anders sturen ze misschien een andere trainer) maar wel via de opdrachtgever laten verlopen.
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opdrachtgever verlaagt eenzijdig mijn uurtarief en handhaaft het concurrentiebeding Jepperg Omgaan met opdrachtgevers 7 2 januari 2009 14:14
Verhindert dit concurrentiebeding dat ik ga freelancen? ReneL Al die andere praktische dingen 5 18 december 2008 21:54
Oud-werkgever zegt: freelance opdracht in strijd met concurrentiebeding Petra1966 Omgaan met opdrachtgevers 3 4 oktober 2008 14:08
Parttime ZZP'er & het concurrentiebeding Verwijderd account Omgaan met opdrachtgevers 11 7 juni 2007 11:22
Is dit concurrentiebeding van toepassing op mijn freelance werk? Wil W Al die andere praktische dingen 3 27 juli 2006 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon