Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 april 2009, 21:05
Swielen Swielen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 april 2009
Berichten: 1
Standaard Algemene voorwaarden

Sinds enige tijd ben ik voor mezelf begonnen in kunststofgebonden vloerafwerkingen (o.a. PU gietvloeren) en val in princiepe onder "de algemene consumenten voorwaarden voor het afbouw in Nederland".
Nu is het zo dat ik deze voorwaarden wat compacter wil maken en deze meer wil toespitsen op kunststof vloerenafwerkingen.

In hoeverre mag ik de voorwaarden van de NOA aanpassen en deponeren? Of zijn algemene voorwaarden net zo plagiaat gevoelig als literatuur??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2009, 21:12
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Algemene voorwaarden

Dat mag inderdaad niet zomaar gebruikt worden zonder toestemming.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 april 2009, 00:34
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Algemene voorwaarden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illutic Bekijk bericht
Dat mag inderdaad niet zomaar gebruikt worden zonder toestemming.
Mmmm, daar ben ik nou niet helemaal van overtuigd. Je kunt je eigen algemene voorwaarden wel deponeren, maar dat heeft een heel ander doel.

Waar ik meer mijn twijfels over heb, is of je je mag onttrekken aan de voorwaarden waar je volgens eigen zeggen onder valt. Je valt er immers niet voor niets onder.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 april 2009, 08:09
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Algemene voorwaarden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Mmmm, daar ben ik nou niet helemaal van overtuigd. Je kunt je eigen algemene voorwaarden wel deponeren, maar dat heeft een heel ander doel.

Waar ik meer mijn twijfels over heb, is of je je mag onttrekken aan de voorwaarden waar je volgens eigen zeggen onder valt. Je valt er immers niet voor niets onder.

Groeten, Renée
Als je onder een bepaalde branche valt kan het best zijn dat je branche-voorwaarden mag gebruiken mits je bij X bent aangesloten (weet er zo de juiste termen niet voor, maar geloof dat dit duidelijk genoeg is). Je mag er niet zomaar gebruik van maken als je zelf vind dat je er onder valt en je mag er helemaal niet zomaar in gaan zitten knippen en plakken om er je eigen AV van te maken. Daarnaast zijn er gewoon veel freelanceres/ZZP'ers die zonder blikken of blozen teksten kopiëren van anderen (waaronder dus AV's).
Dat is een uitgebreidere reactie, maar wel wat ik eerder al bedoelde

Je kunt wel (indien je idd bent aangesloten bij branchedinges.. X valt waardoor je ze mág gebruiken) aanvullende voorwaarden op de algemene voorwaarden opstellen.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eigen algemene voorwaarden i.p.v. inkoopvoorwaarden bemiddelaar (ICT): wat regelen? Adriaan Omgaan met opdrachtgevers 1 22 juli 2008 19:54
(rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat tijn1978 Al die andere praktische dingen 3 5 september 2007 18:51
Algemene voorwaarden bobvooren Al die andere praktische dingen 5 18 augustus 2007 09:35
Algemene voorwaarden ontwerper fabianv Al die andere praktische dingen 2 14 april 2006 12:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon