Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 mei 2015, 14:50
Rodricus Rodricus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 1
Standaard Inkomsten uit overig werk?

Beste forummers,

Even een vraag mbt de vergoeding die ik heb ontvangen van een opdrachtgever van mij. Ik kom er namelijk maar niet uit hoe ik dit bij de Belastingdienst moet opgeven.

Sinds november 2014 tot en met nu beheer en update ik een website voor een opdrachtgever van mij. Ik doe dit vrijwel elke week 1 dag en mijn opdrachtgever geeft mij als één van de weinige voorwaarden de voorwaarde dit ik dit bij hen op kantoor moet doen. Ik krijg van hun elke maand een bedrag op mijn rekening.

Ik heb het bedrag dat ik had gekregen in november en december 2014 bij de Belastingdienst via de Belastingaangifte van 2014 aangegeven als "Inkomsten uit overig werk". Dit werd mij dan ook aangeraden nadat ik de BelastingTelefoon had gebeld.

Sinds 1 mei van dit jaar sta ik ingeschreven bij de KvK en ben ik volgens de Belastingdienst ook Ondernemer voor de Btw. Ik wil dan ook vanaf deze maand de gewerkte uren van de maand mei factureren (uiteraard met Btw-vermelding) aan mijn opdrachtgever.

Hoe zit het nou met de periode vanaf januari tot en met april 2015? Dit was de periode voordat ik stond ingeschreven bij de KvK en voordat ik een Btw-nummer had. Het bedrag uit deze periode dat ik heb ontvangen is pak 'em beet ongeveer 2500 euro. Kan ik dit bedrag gewoon zonder problemen ook aangeven als "Inkomsten uit overig werk"of moet ik dat op een andere manier doen? Daarnaast wilde mijn opdrachtgever weten hoe deze uitgaven van hem (dus mijn inkomsten) aangegeven moeten worden in zijn administratie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 mei 2015, 22:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rodricus Bekijk bericht
Hoe zit het nou met de periode vanaf januari tot en met april 2015? Dit was de periode voordat ik stond ingeschreven bij de KvK en voordat ik een Btw-nummer had. Het bedrag uit deze periode dat ik heb ontvangen is pak 'em beet ongeveer 2500 euro. Kan ik dit bedrag gewoon zonder problemen ook aangeven als "Inkomsten uit overig werk"
Dat lijkt me wel.

Citaat:
Daarnaast wilde mijn opdrachtgever weten hoe deze uitgaven van hem (dus mijn inkomsten) aangegeven moeten worden in zijn administratie.
Eh ... dat hoort hij toch zelf te weten? Welke rol heb jij daarbij?
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
inkomsten, opdrachtgever, overig


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe omgaan met 'overige inkomsten' naast 'winst uit onderneming'? bokma80 Belasting 1 23 mei 2009 14:11
Uitgeverijen besteden veel werk uit aan freelancers Niels Arts Nieuws - Voor en door freelancers 16 18 februari 2009 08:06
Websites en inkomsten uit reclame (kort gezegd). Vraagjes. Willie Al die andere praktische dingen 4 10 november 2008 19:47
Leaseauto gebruiken voor overig werk johandl Belasting 2 28 maart 2007 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon