Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 december 2011, 04:53
Daniella's schermafbeelding
Daniella Daniella is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 51
Standaard Aanschaf computer; btw aftrekken?

Beste Lancelotters,

Ik heb nog geen ervaring met het maken van eenmalige kosten boven de 450 euro en vraag me dus af hoe dat nu precies in z'n werk gaat. Ik heb de site al vrij grondig doorzocht en heb nu wel een globaal idee van wat er moet gebeuren, maar zit toch nog met een paar vragen. Ik zou het erg waarderen als jullie deze zouden kunnen beantwoorden.

(Als je geen zin heb om de hele intro te lezen, skip dan gerust naar onderen naar de vragen )

Mijn inmiddels drie jaar oude laptop is nu echt toe aan vervanging. Ik heb deze destijds (ik had nog geen eenmanszaak) prive gekocht en gebruikte deze ook enkel prive. Sinds dat ik mijn eenmanszaak heb, nu zo'n anderhalf jaar, gebruik ik deze ook voor mijn bedrijf.

Nu dat mijn laptop toe is aan vervanging, denk ik erover om een desktop PC te kopen die grafisch behoorlijk wat kan, omdat mijn laptop nog wel eens blijft hangen als ik voor mijn bedrijf aan het webdesignen ben. Mijn ontwerpen zijn inmiddels complexer geworden, en het wordt al helemaal rampzalig als ik iets voor drukwerk ontwerp (doe ik soms voor m'n eigen bedrijf); dan worden de bestanden zo "groot" dat de laptop gewoon crasht.