Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2008, 14:50
adraanb adraanb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2008
Berichten: 37
Standaard Belastingcontrole

Ik ben begin dit jaar gestart als freelancer en nu kreeg ik vandaag een telefoontje van de Belastingsdienst. Of ze vrijdag langs mogen komen. Wat ze precies gaan en willen doen, weet ik niet. Maar zou een brief met instructies krijgen.

Heeft iemand dit wel eens gehad en moet ik me zorgen maken? Volgens mij heb ik alles wel op orde, maar ik ben geen boekhouder. Eigenlijk komt het helemaal niet uit en was ik van plan om vrijdag een lang weekend weg te gaan...

En waarom komen ze nu weer bij mij? Is dit echt totaal willekeurig of ben ik verdacht bezig?

Iemand tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 augustus 2008, 15:44
Marielle Winarto Marielle Winarto is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2008
Berichten: 23
Standaard Re: Belastingcontrole

Voorlopig geen reden om je zorgen te maken, waarschijnlijk is het geen controle maar een bezoek aan startende ondernemers.

Citaat:
Bezoek aan startende ondernemers Eén van onze medewerkers kan een startende ondernemer bezoeken zodra de onderneming een poosje draait. Zo'n eerste bezoek is meestal geen echte controle, maar meer een soort startersbezoek. Bij zo'n startersbezoek zullen wij in de eerste plaats bekijken of uw onderneming wat de belastingen betreft min of meer 'volgens het boekje' draait. Verder kunt u bijvoorbeeld advies krijgen over de inrichting van de administratie en over regelingen die speciaal voor starters zijn bedoeld.
http://www.belastingdienst.nl/zakeli...regels-09.html