Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2010, 16:42
ahbruinsma ahbruinsma is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 september 2008
Berichten: 7
Question BTW aangifte eenmanszaak naar vof

Hallo mensen,

Ik kon zo snel niks vinden over dit onderwerp dus vandaar dit topic

Ik heb 2 jaar geleden een eenmanszaak opgericht. Hier moest ik ook jaarlijks btw voor afdragen. Je kreeg hier automatisch bericht van, van de belastingdienst.

Nu heb ik afgelopen jaar, in juni, de eenmanszaak in een vof veranderd. Daar kreeg ik ook een nieuw btw-nummer voor. Onlangs kreeg ik een berichtje dat ik de btw moest indienen, maar dat is wel van het nieuwe nummer. Wat gebeurd er met de aangifte van het oude nummer? Moet ik dat handmatig doen of moet ik gewoon de hele aangifte op het nieuwe nummer doen?

Alvast bedankt

Andries
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 februari 2010, 03:43
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: BTW aangifte eenmanszaak naar vof

Dag Andries,

Is jouw eenmanszaak nog ingeschreven? Zo ja, dan gaat er m.i. iets mis bij de Belastingdienst en moet je even aan de bel trekken.
Zo nee, dan hoef je geen aangifte meer te doen. Als het goed is, moet je daar van de Belastingdienst bericht van hebben gekregen.

Je kunt op je 'persoonlijke domein' bij de Belastingdienst checken welke aangiften openstaan, zowel van je vof als van je eenmanszaak/jezelf, aangezien je voor beiden inloggegevens zou moeten hebben.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 februari 2010, 09:55
ahbruinsma ahbruinsma is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 september 2008
Berichten: 7
Standaard Re: BTW aangifte eenmanszaak naar vof

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Dag Andries,

Is jouw eenmanszaak nog ingeschreven? Zo ja, dan gaat er m.i. iets mis bij de Belastingdienst en moet je even aan de bel trekken.
Zo nee, dan hoef je geen aangifte meer te doen. Als het goed is, moet je daar van de Belastingdienst bericht van hebben gekregen.

Je kunt op je 'persoonlijke domein' bij de Belastingdienst checken welke aangiften openstaan, zowel van je vof als van je eenmanszaak/jezelf, aangezien je voor beiden inloggegevens zou moeten hebben.

Groeten, Renée
Ik heb mijn eenmanszaak over laten zetten naar de vof. Hetzelfde KvK nummer maar ik kreeg dus een ander btw nummer. Ik kan met beide nummer inloggen op de site van de belastingdienst maar alleen bij de vof staat een aangifte open. Ik heb verder ook helemaal geen bericht gehad van de belastingdienst over mijn eenmanszaak.

Misschien de belastingdienst maar even bellen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eerste keer BTW aangifte..wat vraagjes Allard88 Belasting 1 6 november 2008 22:13
Aftrek BTW verbouwing woning tbv eenmanszaak MD_ Belasting 0 24 juli 2008 14:50
Van incidentele opdracht naar meerdere opdrachten: hoe zit het met btw? Ralph82 Belasting 2 24 mei 2008 13:34
BTW omhoog naar 20 procent (in 2009) Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 4 31 december 2007 13:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon