Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 16 maart 2009, 00:51
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Tarieven Game/Web Designer/Developer

Ik werk momenteel mee aan een game project als concept artist. Hier zit ik in voor 85 euro p/u

ik ben erg laag begonnen met teken opdrachten. Ongeveer 40 euro per uur. Maar voor dat geld kan ik tegenwoordig gewoon niet meer werken. het is te laag / niet interessant. Er zit teveel tijd in een goede tekening om bijvoorbeeld voor 3 a 4 honderd euro te maken.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 maart 2009, 04:15
Markvw Markvw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 7
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Tarieven Game/Web Designer/Developer

Ja alleen vind ik dan dat er nog wel een verschil in zit tussen een artist en een programmeur. Ik kan helemaal niet tekenen vandaar Kwa tarieven gaat het me puur om webdesigner/gamedesigner (ontwikkelaar).

[offtopic]
Heb je website bekeken, erg mooie tekeningen! En mooi salaris 85euro per uur
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 maart 2009, 07:07
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Tarieven Game/Web Designer/Developer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Markvw Bekijk bericht
Ja alleen vind ik dan dat er nog wel een verschil in zit tussen een artist en een programmeur. Ik kan helemaal niet tekenen vandaar Kwa tarieven gaat het me puur om webdesigner/gamedesigner (ontwikkelaar).

[offtopic]
Heb je website bekeken, erg mooie tekeningen! En mooi salaris 85euro per uur
Dank je. Ben zelf al een tijdje bezig om de game wereld in te komen. Het zaaien begint langzaam in oogsten om te gaan.. hoop contacten met diverse jongens zoals playlogic en guerrilla etc.

wat is een game designer dan eigenlijk? het salaris kan ik een beetje gooien op ambachtelijk werk. iets met een eigen stijl van werken dat je kan zien. Als programmeur zit je meer in kaders hoe het moet of hoe het prettig werkt / leest. Een voordeel dat ik met me mee draag.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 maart 2009, 10:46
Markvw Markvw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 7
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Tarieven Game/Web Designer/Developer

Wat ik van de schetsen kan zien, ben je voornamelijk Concept Artist, klopt dat? Een game designer is in de zin van het woord iemand die spelconcepten verzint.

Game Designer:
Zet een design document in elkaar, wat je kan vergelijken met de spelregels die je altijd bij een spel krijgt.

Concept Artist:
Neemt het game concept in zich op en geeft zijn eigen invulling over hoe dat er uit moet komen te zien en geeft daarmee de sfeer aan.

Game Developer:
Gebruikt de sfeer afbeeldingen en de spelregels om te bedenken hoe die het "werkend" gaat krijgen met code. De game designer speelt vervolgens weer met de prototypes die hieruit voort vloeien om te bepalen of het idee dat ze in hun hoofd hadden in praktijk ook werken en 'leuk' is.

Het is uitgebreider dan dit want je hebt game designer, sound designers, art directors, 3d artists, 2d artists, noem het maar op.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 maart 2009, 11:29
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Tarieven Game/Web Designer/Developer

Ik noem mezelf inderdaad Concept Artist / 2D Artist

Wij moeten even linken trouwens!

wat is je profiel op LinkedIn?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tarieven foto kleine oplage Bo Blanckenburg Writer Omgaan met opdrachtgevers 4 29 maart 2009 01:05
Request voor Tips - Functie Omschrijving - Tarieven - Opdracht werving ronaldvermeij Marketing en acquisitie 9 4 januari 2009 22:57
Verhoging tarieven sanne Omgaan met opdrachtgevers 3 16 januari 2008 16:26
Tarieven op je website: do or don't? arjan Al die andere praktische dingen 8 1 mei 2007 20:08
Tarieven zelfstandigen alfred Al die andere praktische dingen 1 8 april 2006 16:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon