Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 24 augustus 2007, 13:07
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: vraag: combinatie laptop en desktop

Bedankt voor alle adviezen!
@Jens: eigenlijk heb ik hetgeen je voorstelt met Teamviewer gerealiseerd, ik log met loptep via internet in op mijn desktop en kan via een bestandsuitwisselingsscherm (twee explorers naast elkaar) bestanden over en weer verplaatsen. Het gebruik van deze applicatie is tot 25 uur per maand (totale overdrachtstijd) gratis.
Verder heb ik ook Google Docs overwogen, maar ik ben nog niet zo Google minded. Hoe groter de Google-hype, hoe meer weerstand ik ontwikkel.
Ik voel me t.o.v. Google een beetje het middelste mannetje, je weet dat er iets niet klopt maar toch blijf je er mee bezig.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 augustus 2007, 18:54
Ys3 Ys3 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2007
Berichten: 67
Standaard Re: vraag: combinatie laptop en desktop

Ok, geen ict expert hier, dus van jullie verhalen raak ik een beetje de kluts kwijt!
Ik gebruik UPC online. Hartstikke handig. Inlognaam en passwoord en je kunt vanaf elke internetaansluiting bij al je documenten. Nadeel blijft dat je inderdaad wel even je vernieuwde bestanden moet heen en weer schrijven, maar dat is vrij makkelijk doordat ze een tooltje hebben gemaakt waarmee je je online bestanden als een gewoon 'map' aan deze computer kunt toevoegen. Even kopiëren en vervangen en je bent klaar.
Tevens heb je gelijk een backup.
Kosten: € 4,95 per maand!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 augustus 2007, 19:26
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: vraag: combinatie laptop en desktop

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ys3 Bekijk bericht
Ik gebruik UPC online. Hartstikke handig. Inlognaam en passwoord en je kunt vanaf elke internetaansluiting bij al je documenten. Nadeel blijft dat je inderdaad wel even je vernieuwde bestanden moet heen en weer schrijven, maar dat is vrij makkelijk doordat ze een tooltje hebben gemaakt waarmee je je online bestanden als een gewoon 'map' aan deze computer kunt toevoegen. Even kopiëren en vervangen en je bent klaar.
Tevens heb je gelijk een backup.Kosten: € 4,95 per maand!
Dat is hetzelfde principe als KPN Backup Online. Ik wil echter gewoon verbinding hebben met mijn pc om bestanden op twee plaatsen te kunnen raadplegen. Bij een backup moet je verplicht synchroniseren (als je je laatst aangemaakte document niet hebt weggeschreven, heb je er geen toegang toe). Kortom, voor backup een uitsteekbaar systeem , maar ik zocht net iets anders.

Met KPN Backup Online ben ik overigens gestopt nadat ik hulp nodig had (nieuwe pc, dus alles moest opnieuw ingesteld worden) en ontdekte dat je zelfs voor de meest complexe vragen alleen support per e-mail kunt krijgen.
Enfin, dan ben ik al weer helemaal klaar met zo'n club.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon