Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 januari 2013, 12:02
Thomas 177 Thomas 177 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2013
Berichten: 1
Standaard Gekort op uitkering door gewijzigde startersregeling per 1 januari 2013

Beste Marjan en anderen,

[mod edit: verplaats van nieuwsbericht Startersregeling UWV 1 januari 2013]

Sinds 1 januari 2013 sta ik ingeschreven bij de Kvk. Dit doe ik vanuit een WW-uitkering en met toestemming van mijn voormalig werkgever (ik kom uit het onderwijs) maak ik gebruik van de startersregeling.

Wat niemand mij helaas verteld heeft is dat deze regeling per 1 januari 2013 is aangepast. Wanneer de regeling wordt toegekend wordt je direct 29% gekort op je uitkering. Vroeger vond die verrekening achteraf plaats, sinds dit jaar dus direct.

Dat brengt mij in een hachelijke situatie omdat ik nog niet voldoende inkomsten genereer uit mijn onderneming (ik begin net...) maar vanaf maand 1 al niet meer aan mijn (persoonlijke) maandelijkse betalingsverplichtingen kan voldoen. De enige oplossing op dit moment is mijn kvk inschrijving intrekken en afzien van de startersregeling zodat ik een basisuitkering behoud en in ieder geval mijn maandelijke vaste lasten kan blijven betalen.

Mijn vraag is de volgende:
Weet iemand of het mogelijk is met uitschrijving bij de Kvk, behoud van (nagenoeg) de huidige uitkering toch mijn bedrijfsactiviteiten te gaan ondernemen (bijvoorbeeld met een VAR). Graag geen verwijzingen naar het UWV of iets dergelijks omdat zij het ook niet weten.
Ik hoor graag jullie reacties.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Thomas
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Startersregeling UWV 1 januari 2013 Marjan Nieuws - Voor en door freelancers 0 10 januari 2013 15:15
Verrekening uitkering startersregeling AnjaD Al die andere praktische dingen 0 8 mei 2010 16:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon