Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 18 oktober 2009, 01:33
Kroes's schermafbeelding
Kroes Kroes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2009
Berichten: 95
Standaard Re: Auto én motor: 1 privé, 1 zakelijk?

Een kleine toevoeging: Voor de motor geldt inderdaad niet de bijtellingsregeling van de auto. Echter als er ook prive mee wordt gereden moet wel een deel van de kosten als prive worden aangemerkt en kunnen deze dus niet worden afgetrokken.

In de wet is niet bepaald hoe dit privegebruik moet worden berekend, maar ik heb al eens afspraken met een inspecteur gemaakt dat de privekilometers van de motor voor 19 eurocent per km worden bijgeteld. Helemaal geen bijtelling plegen voor de motor is in ieder geval niet reeel en dan kun je beter zelf een initiatief nemen voordat de inspecteur dat doet.
__________________
Met vriendelijke groet,

Cor Kroes
Register Belastingconsulent

www.kroesbelastingen.nl
cor@kroesbelastingen.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 oktober 2009, 16:52
Stuiver Stuiver is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 32
Standaard Re: Auto én motor: 1 privé, 1 zakelijk?

Mijn accountant heeft het nagezocht, oa obv mijn in-die-richting-duwen en ervaringen van anderen: De motorfiets is NIET uitgesloten in de kleine investeringen aftrek.

gr,
Jarno

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralph lance Bekijk bericht
Bedankt Jarno en Alfred voor jullie reactie.

Ik rij niet privé met de auto dus dat is geen probleem. Maar als ik een nieuwe motor koop doe ik dit waarschijnlijk wel in de zaak vanwege de genoemde voordelen. Al twijfel ik over je laatste tip. Normaal vallen (zover ik weet) vervoersmiddelen niet onder de kleine investerings regeling. Is er voor de motor een uitzondering waardoor deze wel meetelt?

Vriendelijke groet,

Ralph
__________________
www.bonusplus.nl
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 oktober 2009, 16:54
Stuiver Stuiver is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 32
Standaard Re: Auto én motor: 1 privé, 1 zakelijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kroes Bekijk bericht
In de wet is niet bepaald hoe dit privegebruik moet worden berekend, maar ik heb al eens afspraken met een inspecteur gemaakt dat de privekilometers van de motor voor 19 eurocent per km worden bijgeteld. Helemaal geen bijtelling plegen voor de motor is in ieder geval niet reeel en dan kun je beter zelf een initiatief nemen voordat de inspecteur dat doet.
Een van de oplossingen die hiervoor gevonden kan worden is een maandelijkse bijdrage in de brandstofkosten. Ik betaal maandelijks een paar tientjes, en dit is voldoende om geen enkele administratie verder te voeren.

gr,
Jarno
__________________
www.bonusplus.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 18 oktober 2009, 19:10
Kroes's schermafbeelding
Kroes Kroes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2009
Berichten: 95
Standaard Re: Auto én motor: 1 privé, 1 zakelijk?

Klopt, alleen PERSONENautos zijn uitgesloten. Motoren en grijs kenteken vallen daar dus niet onder.
__________________
Met vriendelijke groet,

Cor Kroes
Register Belastingconsulent

www.kroesbelastingen.nl
cor@kroesbelastingen.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
motor


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto privé of zakelijk Markie Al die andere praktische dingen 7 14 oktober 2014 13:41
Inkomstenbelasting Auto zakelijk of privé? kylian Belasting 3 25 augustus 2009 22:57
Kosten vliegticket gedeeltelijk zakelijk en gedeeltelijk privé? Sebastiaan... Administratie 2 13 juli 2009 10:39
Auto importeren uit Duitsland: BPM, BTW, zaak of privé? Greef Belasting 0 1 juni 2008 09:52
Zakelijk auto verkopen Diamond Al die andere praktische dingen 1 9 januari 2008 20:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon