Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 maart 2010, 21:54
Zebra Zebra is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 maart 2010
Berichten: 2
Standaard Belang opdrachtomschrijving

Ik ben sinds kort eigen ondernemer, net gestart als web designer. Ik heb ook gelijk mijn eerste klus, bij een reisorganisatie voor in principe 6 maanden. Dit is via een bemiddelingsbureau gegaan. Tot hier toe niets aan de hand. Maar in de opdracht (die ik nog niet getekend heb, al ben ik al wel begonnen deze week) staat namelijk een nogal ruime taakomschrijving:
"Grafische vormgeving, Programmeer en IT-advieswerkzaamheden, Website- onderhoud." Nu heb ik me wel een beetje verdiept in hoe de Belastingdienst naar ondernemers kijkt, en ik heb het gevoel dat een omschrijving als hierboven op zijn minst op het randje is van wat de BD zal accepteren. Ik had ook meer een specifiek project verwacht. Maar er zijn ook veel (IT-)beheerders die voor zichzelf werken, dus misschien is dit helemaal geen probleem? Ik kon hier verder op het forum niets over vinden, dus stel de vraag nu zelf: Is er iemand die mij kan vertellen of ik er verstandig aan doe de opdracht te laten herformuleren voordat ik teken, of kan ik het zo laten? Alvast heel erg bedankt voor jullie advies!
Groeten,
Boris
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 april 2010, 17:03
arjanvank arjanvank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 11
Standaard Re: Belang opdrachtomschrijving

Hi Boris, Volgens mij is de belastingdienst niet zo nauw. Als je websites bouwt en er staat in de omschrijving dat je wc verkoopt, dan kunnen ze wel gaan zeuren maar als de werkzaamheden elkaar raken zul je ze niet zo snel horen. Je kunt trouwens ook je hoofdwerkzaamheden zoals je staat ingeschreven bij de kvk/belasting op deze zelfde brede manier formuleren.. succes
__________________
Slite Digitale Communicatie Design, Techniek en Advies op internet
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 april 2010, 00:21
Zebra Zebra is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 maart 2010
Berichten: 2
Standaard Re: Belang opdrachtomschrijving

Hoi Arjan,
dankjewel voor je advies. Misschien ben ik wat paranoïde, maar het is beter vooraf kritisch te zijn en het achteraf niet nodig hebben, dan in de ellende terechtkomen, daar lees je toch ook veel voorbeelden van. Dit stemt me i.i.g. gerust!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beheer, belastingdienst, beoordeling, opdracht


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon