Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 maart 2014, 10:24
Jeroen Gerth Jeroen Gerth is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2014
Berichten: 6
Lightbulb Wijzigen prefix factuurnummers

Dag beste mensen,

Ik heb een klein vraagje over factuurnummers. Ik heb al redelijk gezocht op dit forum en op internet, maar kan er niet een duidelijk antwoord op vinden.

Ik ben in november vorig jaar gestart en heb nu een drietal facturen verstuurt. Hiervoor gebruikte ik het bekende systeem van jaartal en volgnummer bv; 2013.0001, 2014.0001, 2014.0002 enz..

Nu vind ik het een nadeel dat een klant direct kan zien hoeveel facturen ik verstuur. Hier voel ik me toch niet zo prettig bij, aangezien mensen snel verkeerde conclusies trekken en denken die informatie te kunnen gebruiken in onderhandelingen.

Ik wil daarom de prefix van het jaartal vervangen door iets anders, waardoor het minder opzichtelijk is, bv met het jaar en datum wanneer ik gestart ben, of het zoveelste boekjaar voor mij, bijvoorbeeld; 11130003 of 020003.

Mijn vraag is of ik in mijn administratie voor de komende facturen zomaar de prefix mag veranderen? Ik wil met de volgnummer wel gewoon doortellen, dus dat is het probleem niet, maar is die prefix van belang voor de belastingdienst? Of kijken die enkel naar het volgnummer?

Hoe pak ik een dergelijke wijziging het beste aan? (en is het eventueel al het gedoe wel waard en moet ik gewoon lekker door gaan hoe ik het nu heb?)

Dank voor jullie input en meedenken. :-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
administratie, factuurnummer, opbouw, prefix, wijzigen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR tussentijds wijzigen Timbaz Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 1 30 november 2012 03:02
Wordt dit als opeenvolgende factuurnummers gezien? petrawiebenga Administratie 13 19 februari 2012 21:50
Bedrijfsnaam wijzigen Markie Al die andere praktische dingen 1 18 april 2008 09:40
Wijzigen rechtsvorm, eenvoudig? RobM Al die andere praktische dingen 3 13 oktober 2007 20:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon