Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2006, 22:52
eindhovenfinest eindhovenfinest is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Berichten: 1
Standaard VAR-wuo en box 1

Vraag over afdracht in box 1

Ik heb een mogelijk om een opdracht uit te voeren van +/- 1700 uur a 50 euro. Ik heb al een VAR aangevraagd maar de belastingdienst heeft me als 'wuo-er' bestemmeld. Dus geen ondernemer.

Nu kan ik er voor kiezen voor de opting-in regeling. Wat zou betekend dat ik b.v. bij 7000,- per maand voor 3000 euro aan de belastingen afdraag.

Is het correct dat ik het overige inkomen (4000) nu moet opgeven in box 1? Als dit correct is dan betaal ik hierover ook nog eens belasting via de belastingschijven. Van die 4000 blijft dan uiteindelijk 3000 over. Is dit correct of maak ik een denkfout?
  #2  
Oud 26 september 2006, 00:11
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: VAR-wuo en box 1

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eindhovenfinest Bekijk bericht
Ik heb al een VAR aangevraagd maar de belastingdienst heeft me als 'wuo-er' bestemmeld. Dus geen ondernemer.
Dat moet een misverstand zijn. "wuo" staat voor "winst uit onderneming".

Citaat:
Nu kan ik er voor kiezen voor de opting-in regeling. Wat zou betekend dat ik b.v. bij 7000,- per maand voor 3000 euro aan de belastingen afdraag.

Is het correct dat ik het overige inkomen (4000) nu moet opgeven in box 1?
Nee. Je betaalt maar één keer inkomstenbelasting. Hetzij via de loonheffing door de werkgever, hetzij direct, soms door een optelsom van beiden, maar nooit twee keer over hetzelfde inkomen.

Misschien moet je het technisch wel ergens in een formuliertje invullen, maar dan kun je op hetzelfde formulier de al ingehouden loonheffing verrekenen.
__________________
René
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR en ziekenfonds 2005 Richard Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 1 24 september 2006 21:13
VAR ontbinden? Verwijderd account Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 28 augustus 2006 01:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon