Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #41  
Oud 14 februari 2014, 13:00
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

Ik was benieuwd hoe het nu bij jullie was, maar zo te zien geen veranderingen?
  #42  
Oud 17 februari 2014, 11:12
Raul Raul is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2014
Berichten: 1
Standaard

Heeft iemand al de stappen voor het aanvragen van een VAR-WUO in onderstaande link gevolgd?
Men lijkt erg tevreden over het resultaat..

<Link naar handleiding voor het plegen van belastingfraude verwijderd. Op Lancelots geven we verantwoorde voorlichting over het aanvragen van een VAR.>

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 17 februari 2014 om 15:41 Reden: Link naar handleiding voor het plegen van belastingfraude verwijderd
  #43  
Oud 17 februari 2014, 11:35
Ronvanderkolk Ronvanderkolk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raul Bekijk bericht
Heeft iemand al de stappen voor het aanvragen van een VAR-WUO in onderstaande link gevolgd?

De Belastingdienst controleert niet streng bij het aanvragen van de VAR. Met onjuiste gegevens kun je dus relatief eenvoudig aan een onterechte VAR komen.


Echter, de bedoeling is dat je bij een VAR aanvraag de gegevens vermeld die ook echt van toepassing zijn op jouw situatie. Dus niet dat je ze overtypt van een website om onterecht een bepaalde VAR verklaring te krijgen. Als jij willens en wetens de Belastingdienst onjuiste gegevens verstrekt en ondertekend met je DigiD, dan is dat fraude.


Als aanvrager ben je volledig aansprakelijk voor de gevolgen van een bewust onjuiste VAR. Als de opdrachtgever dus alsnog een naheffing krijgt, ben jij daarvoor financieel aansprakelijk. Dit kan met terugwerkende kracht over meerdere jaren, dus als het ontdekt wordt ben je zwaar de pineut.


Om nog maar te zwijgen van de boete die de Belastingdienst kan opleggen en eventuele vervolging wegens fraude.
  #44  
Oud 26 februari 2014, 17:11
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Nou, ik heb weer een mailtje van de recruitment team ontvangen en het is vrijwel hetzelfde als de vorige mail: ze hebben nu teveel mailtjes en zullen proberen zsm antwoord te geven op mijn mail. Hmm...ik had dat mailtje een maand geleden gestuurd. Het duurt wel erg lang.
Ik denk dat ze nu gewoon niet zo goed weten wat ze moeten doen met de VAR WUO situatie dus sturen ze dit soort mailtjes.
  #45  
Oud 27 februari 2014, 00:05
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cakedealer Bekijk bericht
Nou, ik heb weer een mailtje van de recruitment team ontvangen en het is vrijwel hetzelfde als de vorige mail: ze hebben nu teveel mailtjes en zullen proberen zsm antwoord te geven op mijn mail. Hmm...ik had dat mailtje een maand geleden gestuurd. Het duurt wel erg lang.
Ik denk dat ze nu gewoon niet zo goed weten wat ze moeten doen met de VAR WUO situatie dus sturen ze dit soort mailtjes.
Haha beetje jammer dat ze me dan uit het programma hebben gegooid, had ik ondertussen nog wat bij kunnen verdienen Of staat dat ook redelijk stil op het moment?
  #46  
Oud 27 februari 2014, 16:24
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Deze maand lijken er erg weinig taken beschikbaar te zijn. Ik heb tot nu toe maar 10 uur voor deze maand staan...
  #47  
Oud 27 februari 2014, 22:34
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

Bedankt voor het antwoord. Hmm als er weinig werk beschikbaar is, is het toch niet toevallig een "handige" manier om van mensen "af te komen" door nu opeens zo fel op de VAR WUO te staan..
  #48  
Oud 28 februari 2014, 00:01
Siemen1234 Siemen1234 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 20
Standaard

Volgens mij is dat direct nadelig voor ze. Ik denk eerder dat het in dat project waar jullie in zitten vrij normaal is dat de hoeveelheid werk enorm varieert.
  #49  
Oud 28 februari 2014, 14:34
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jane Bekijk bericht
Hmm als er weinig werk beschikbaar is, is het toch niet toevallig een "handige" manier om van mensen "af te komen" door nu opeens zo fel op de VAR WUO te staan..
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik ben het met Siemen1234 eens dat dat nadelig voor hun is. Ze komen binnenkort met een nieuwe programma update, dus misschien dat ze nu alleen de belangrijkste taken vrijgeven en de rest bewaren tot later?
  #50  
Oud 28 februari 2014, 15:04
Siemen1234 Siemen1234 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 20
Standaard

Heb vanochtend een mailtje gekregen dat ze mij ook uit het programma gaan gooien yaaaaaay
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
lionbridge, var-wuo


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschillende diensten - geen VAR WUO - toch aftrekposten? rverheij Belasting 1 14 augustus 2012 12:55
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 21:45
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 09:29
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 19:18
Intermediair stelt aansprakelijkheid tot € 500.000 als voorwaarde, hoe beperk ik mijn risico? MAEP Al die andere praktische dingen 4 25 juni 2008 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon