Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 mei 2007, 16:00
Rosa
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Past dit onder 1 VAR?

Ik heb een VAR wuo voor redactiewerkzaamheden. Wat ik doe is, met enige vakinhoudelijke ondersteuning door vrijwilligers, een vakblad maken (zoek onderwerpen, regel auteurs, redigeer, zorg dat het blad vol komt en uiteraard er goed uitziet).
Daarnaast heb ik heel kleine redactieopdrachtjes, zodat ik net aan mijn 3 opdrachtgevers kom (ben starter).

Dit jaar kan ik een andere grote opdracht krijgen. Zelfde vakgebied, maar meer dingen uitzoeken en daarover notities schrijven, werk van commissies coördineren.

Zien jullie mogelijkheden dat in 1 VAR onder te brengen (communicatie, projectmanagement in de xx richting oid - zou het maken van dat vakblad daaronder kunnen vallen?), of zal ik echt een nieuwe VAR moeten aanvragen? En ik heb toch goed begrepen dat bij een nieuwe VAR ook weer 3 nieuwe opdrachtgevers horen? Dat zou een groot probleem zijn. Met deze twee opdrachten en af en toe een kleinere is mijn tijd voldoende gevuld.
  #2  
Oud 30 mei 2007, 16:19
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Past dit onder 1 VAR?

Een schot voor de boeg: zijn die commissies ook bezig met het schrijven van notities?
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
  #3  
Oud 30 mei 2007, 17:15
Rosa
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Past dit onder 1 VAR?

Ja. Ik moet mogelijk voordat ze de notities kunnen maken dingen opzoeken en dus een voorzet geven voor de notitie, maar de commisse levert dan de notitie aan aan het bestuur van de vereniging die mijn opdrachtgever zou worden. Zo'n notitie moet mogelijk ook geredigeerd, maar dat is niet mijn belangrijkste taak.
  #4  
Oud 31 mei 2007, 11:31
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Past dit onder 1 VAR?

Het zou misschien kunnen, maar ik zou gewoon direct voor alle werkzaamheden een VAR aanvragen. Heb ik zelf ook gedaan (vertaling, copywriting, vormgeving, administratie). Het kost niets en je kunt iets gespecificeerds overleggen waarvan direct duidelijk is wat er wel en niet onder valt.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

  #5  
Oud 31 mei 2007, 11:37
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Past dit onder 1 VAR?

Hoe reageert je opdrachtgever eigenlijk? Uiteindelijk vraag jij het aan, zodat zij geen risico lopen. Als zij akkoord gaan met jouw VAR, waarom zou jij er dan moeilijk over doen?

Bovendien kun je in je offerte (of een andere schriftelijke vastlegging van je opdracht) de werkzaamheden toeschrijven naar ´redactie´.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
  #6  
Oud 31 mei 2007, 15:04
Rosa
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Past dit onder 1 VAR?

Voor alle werkzaamheden een VAR aanvragen, lijkt mij ook ideaal, maar dan heb ik per VAR drie opdrachtgevers nodig en dat ga ik niet halen. Daarom wil ik deze twee grote opdrachtgevers graag onder 1 VAR.
  #7  
Oud 31 mei 2007, 15:09
Rosa
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Past dit onder 1 VAR?

Hoe reageert mijn opdrachtgever? Die heeft geen ervaring met VAR-en, en vertrouwt op mij dat het goed geregeld wordt. De belastingdienst heb ik ook hierover gebeld en in eerste instantie hoorde ik ook: als de opdrachtgever het maar goed vindt, controleert de belastingdienst het verder niet. Dat vond ik wel wat raar, dus heb nog een keer gebeld en toen kreeg ik het andere uiterste te horen: u wilt twee dingen (geforceerd) onder 1 VAR brengen? Dat heet fraude.

Tja. De werkzaamheden toeschrijven naar redactie is een optie, maar ik zou het liefst een wat bredere VAR hebben. Redactie- en bureauwerkzaamheden, zou dat haalbaar zijn?
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tweede VAR voor andere werkzaamheden? Marjan Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 12 september 2007 19:48
Auteursrechtschending: tegenpartij vraagt factuur en VAR Karian Al die andere praktische dingen 9 9 februari 2007 20:15
Wanneer 0-urencontract i.p.v. VAR? M.Zandbergen Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 16 14 januari 2007 21:47
VAR ontbinden? Verwijderd account Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 28 augustus 2006 01:19
Gebruik dit forum voor je marketing forumbeheerder Marketing en acquisitie 0 3 januari 2006 23:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon