Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2007, 22:32
NielsW NielsW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 2
Standaard Auto op de zaak of niet ?

Hoi iedereen,

Mijn vriendin en ik zijn een tijdje geleden een eigen bedrijf begonnen (eenmanszaak) wat inmiddels al heel erg goed loopt.

Gezien 1 van de 2 auto's die we hebben aan vervanging toe is zijn we aan het kijken wat mogelijk is om er 1 op de zaak te zetten.

Na al heel wat gelezen te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat wanneer een auto op de zaak voordeliger is als hier hoofdzakelijk prive mee wordt gereden.

De vraag is dan ook of de volgende constructie mag :

Auto van de zaak : hoofdzakelijk prive mee gereden worden (zo'n 95%), hierdoor krijg je de fiscale bijtelling van 22%.
Auto Prive : wordt dan hoofdzakelijk zakelijk mee gereden, het zijn niet veel kilometers dagelijks (zo'n max 50 Km) welke dan tegen een tarief van 19% mogen worden wegeboekt.

Gezien veel verschillende sites of halve informatie geven of elkaar tegenspreken dacht ik dat hier mischien wel iemand ons verder kan helpen.

bvd,

Niels
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2007, 11:24
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Auto op de zaak of niet ?

Gewoon privé houden en km's declareren.
Zeker als je bijna niets rijdt voor de zaak. Dan klinkt 'auto op de zaak' ook al onlogisch he

Die 22% bijtelling is enorm. Dat verdien je er niet uit aan onderhoud e.d. wat je mag aftrekken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juli 2007, 12:43
NielsW NielsW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Auto op de zaak of niet ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riël Notermans Bekijk bericht
Gewoon privé houden en km's declareren.
Zeker als je bijna niets rijdt voor de zaak. Dan klinkt 'auto op de zaak' ook al onlogisch he

Die 22% bijtelling is enorm. Dat verdien je er niet uit aan onderhoud e.d. wat je mag aftrekken.
het gaat mij meer om of het mogelijk is en wel mag wat wij van plan zijn voor constructie. Het is een en situatie geen of
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 juli 2007, 18:55
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Auto op de zaak of niet ?

Simpel: als je 95% prive rijdt mag je de auto niet op de zaak declareren
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Koop auto v.d. zaak ontbonden Helga Al die andere praktische dingen 3 4 juli 2007 14:57
Zakelijke auto met een bepaalde leeftijd? Riël Notermans Administratie 4 24 juni 2007 23:05
Auto kopen? hellup tolg Al die andere praktische dingen 17 7 november 2006 21:36
auto van de zaak...ik wil er van af :) Wil W Al die andere praktische dingen 5 30 juli 2006 21:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon