Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2012, 21:30
HighFiveMusic HighFiveMusic is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2012
Berichten: 9
Standaard Loondienst en ondernemen

Beste mede-ondernemers,

Sinds kort ben ik mijn eigen onderneming gestart. Op dit moment verdien ik daar nog niet genoeg mee, gezien het een beginfase is en ik ook niet verwacht dat er een snelle groei in gaat zitten.

Nu krijg ik een baan aangeboden als bezorg/post bezorger voor op dinsdag, vrijdag en zaterdag: 19 uur per week. Ik verdien dan € 8,40 bruto. Hier ga ik dan in loondienst bij het bezorgbedrijf.

Hoe zit dit vergeleken met mijn onderneming? Belastingtechnisch? Weet iemand hier iets meer van?

Groet, Jeffrey
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2012, 21:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ik begrijp je verhaal, maar niet je vraag. Waar doel je precies op met "hoe zit dit"?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2012, 21:41
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Je inkomen als postbezorger betaal je gewoon loonbelasting over, je ontvangt een nettoloon.

je inkomsten als ondernemer zijn of winst uit onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden.

Aan het einde van het jaar maak je een aangifte inkomstenbelasting.

Daarop geef je zowel je loondienst inkomen als je ondernemingsresultaat aan.
Over het totaal word belasting berekend, de loonbelasting die je al betaald hebt word daarop in mindering gebracht. Het restant moet je betalen.

dat is heel kort geschreven hoe de belastingheffing gaat. Als je voldoende uren maakt in je onderneming (meer dan 1225 per jaar) kun je extra belastingkorting krijgen de zogenoemde zelfstandigenaftrek en als je voor die aftrek in aanmerking komt is de winst uit onderneming een stuk lager belast als de loondienst inkomsten maar goed dan moet er wel een redelijk inkomen uit je onderneming komen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2012, 21:47
HighFiveMusic HighFiveMusic is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2012
Berichten: 9
Standaard

Het antwoord van Roel is wat ik zocht in principe. Ik zal er nog even wat dieper op in gaan op verschillende websites, het is in ieder geval duidelijk. Dank je wel voor de hulp!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rechtsbijstandsverzekering deels in loondienst deels zzp rsdv Al die andere praktische dingen 1 7 mei 2012 13:55
Freelance en in loondienst onderwijskundige coach Freelancepraktijk starten 5 4 mei 2010 16:27
Twee VAR-en aanvragen voor dezelfde werkzaamheden, eerder wel en niet in loondienst verricht? christianestok Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 5 juni 2008 14:52
Freelance of loondienst? Caro Omgaan met opdrachtgevers 8 18 mei 2008 18:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon