Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 december 2006, 10:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Ondernemer op de valreep?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfred Bekijk bericht
De reactie van dame of heer aan de belastingtelefoon is eens te meer het bewijs dat hier nog wat geschaafd moet worden aan de kennis van het belasting-callcenter
Laat ik dan voor de afwisseling iets positiefs zeggen over de belastingdienst.

Ik heb weleens een vraag gehad (verkoop online advertentieruimte aan een bedrijf in een ander EU-land), waarover mijn toenmalige accountant, de accountant van een zakenvriend met dezelfde situatie en een ervaringsdeskundige verschillende antwoorden gaven t.a.v. het al dan niet BTW heffen. Allemaal 'op gevoel' en/of met onjuist gebleken argumenten.

De mijnheer van de belastingtelefoon voor ondernemers die mij terugbelde was de enige die heel precies wist uit te leggen hoe het zat, op grond van artikel zoveel, lid zoveel van de wet op de omzetbelasting. Die wetstekst heb ik uit nieuwsgierigheid opgezocht en het bleek precies te kloppen (een uitzonderingsartikel voor reclamediensten dat de plaats van dienst verlegt naar het land van de afnemer).
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2006, 19:41
RNadministraties RNadministraties is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 25
Standaard Re: Ondernemer op de valreep?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Laat ik dan voor de afwisseling iets positiefs zeggen over de belastingdienst.

De mijnheer van de belastingtelefoon voor ondernemers die mij terugbelde was de enige die heel precies wist uit te leggen hoe het zat, op grond van artikel zoveel, lid zoveel van de wet op de omzetbelasting. Die wetstekst heb ik uit nieuwsgierigheid opgezocht en het bleek precies te kloppen (een uitzonderingsartikel voor reclamediensten dat de plaats van dienst verlegt naar het land van de afnemer).
Beste René,

als je wordt teruggebeld dan betreft dit vrijwel zeker een medewerker van de belastingdienst zelf (inspecteur o.i.d.) Wanneer je de belastingtelefoon belt kom je in een call center terrecht, waar mensen met een basis cursus belastingen zitten. Deze moeten voorkomen dat de belastingdienstkantoren bezwijken onder vragen. Dus de medewerker van het callcenter probeert op basis van basiskennis de meeste vragen te beantwoorden.

Op zich een goed idee, maar wanneer vragen een uitzondering betreffen en de callcenter medewerker een verkeerde beslissing neemt (zelf beantwoorden ipv doorverwijzen) dan zijn de rapen gaar. Veel verschillende antwoorden komen er dan uit de hoge hoed.

Dus conclussie:
bij de belastingdienst werken zeker competente hoogopgeleide medewerkers, die alle vragen exact kunnen beantwoorden. Probleem je moet eerst door de muur van call center noobies heen om iemand met verstand van zaken te spreken te krijgen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 december 2006, 01:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Ondernemer op de valreep?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RNadministraties Bekijk bericht
bij de belastingdienst werken zeker competente hoogopgeleide medewerkers, die alle vragen exact kunnen beantwoorden. Probleem je moet eerst door de muur van call center noobies heen om iemand met verstand van zaken te spreken te krijgen.
Okay, neem ik onmiddellijk van je aan, want ik heb ook een gevoelige callcenterfobie. In mijn geval was de truc om de vraag per webformulier (aldaar ten onrechte 'e-mail' genoemd) in te dienen, waarna ze mij moesten terugbellen. Misschien dat outbound terugbellen op een hoger niveau plaatsvindt dan inbound antwoorden. Maar dit was in 2000 ofzo, misschien werkt die truc inmiddels niet meer.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 december 2006, 08:32
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Ondernemer op de valreep?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
In mijn geval was de truc om de vraag per webformulier (aldaar ten onrechte 'e-mail' genoemd) in te dienen, waarna ze mij moesten terugbellen. Misschien dat outbound terugbellen op een hoger niveau plaatsvindt dan inbound antwoorden.
\

Dit is een manier om inkomend verkeer te reduceren. Vergeet niet dat de Belastingtelefoon miljoenen gesprekken per jaar afhandelt en dat terugdringen van dit verkeer erg interessant is. Zo kan de piekwerkdruk worden teruggedrongen: outbound calls kan je namelijk zelf inplannen, inkomend verkeer moet worden afgehandeld wanneer het binnenkomt.

E-mail en webformulieren maken beiden gebruik van dezelfde technologie (nl. elektronische berichten, mailtechnologie dus) en worden door de meeste callcenters beschouwd als minder tijdgevoelig. Instellingen en bedrijven kunnen mail in daluren afhandelen en doen dat dus ook vaak. De responstijden verschillen sterk: in Zuid Europa vindt men het normaal dat er enkele dagen gewacht mag worden, in Noordwest Europa is respons binnen 24 uur gebruikelijker (maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daar aan houdt ). Wanneer een webform de grondslag is voor een outbound call, geldt hetzelfde: de service levels van een callcenter worden primair bepaald door inkomend verkeer, dat heeft altijd voorrang. Outboundcalls worden uitgevoerd in daluren.
Vanuit mijn callcenterachtergrond adviseer ik: wil je snel een reactie, dan kan je beter wat (wacht)tijd investeren in een telefoontje dan dat je mailt. Heb je bovendien een legitieme reden om te klagen over de wachttijd en bereikbaarheid.
Sneller kunnen we het niet maken, ongemakkelijker wel.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelfstandige ondernemer of B.V? isa Al die andere praktische dingen 3 8 november 2006 11:08
Freelancer, ondernemer, zelfstandige? René Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 8 september 2006 17:14
geen BTW op factuur carsten888 Administratie 25 3 september 2006 22:59
Ondernemer of inhuurkracht? René Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 5 6 mei 2006 12:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon