Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2012, 12:25
pjwl pjwl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 4
Standaard IB2011 verkoopkosten

Beste,

Ik was bezig om mijn IB van 2011 in te vullen, nu kom ik een post tegen Overige Bedrijfs Kosten, deze zijn onderling verdeeld in:
- Auto
- Huisvestiging
- Verkoopkosten
- Algemene kosten

Bij Algemene kosten, boek ik mijn telefoonkosten etc, maar wat er bedoel met verkoopkosten?

Met vriendelijke groet,
Patrick Loef
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 augustus 2012, 19:11
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

HAllo Patrick,

Zie verkoopkosten maar een beetje als marketingkosten of andere kosten die je niet direct aan een verkooporder gekoppeld kunnen worden, denk dus aan advertenties, visitekaartjes maar ook alles wat jij als promotionele kosten ziet.

Zoals je vast hebt gezien zijn er een groot aantal posten in de aangifte waar een vraagtekentje voor staat met een help tekst wat je daar moet invullen. Dit zijn de kosten waar een bepaalde fiscale beperking of stimulering aan vastzit dus daarom apart gespecificeerd moet worden.

Daarnaast zijn er een aantal rubrieken die geen helptekst hebben, dan ben je dus vrij daar in te vullen wat jij als "verkoopkosten' ziet, uiteraard mogen die kosten niet (verplicht) onder een andere categorie vermeld worden.
Je mag bijvoorbeeld niet een deel van de onderhoudskosten van de auto onder verkoopkosten boeken omdat je de auto ook als rijdend reclamebord ziet want alle autokosten moeten apart zichtbaar gemaakt worden omdat ze van invloed kunnen zijn op de hoogte van de privebijtelling.

Maar verder kun je onder die posten zelf bepalen wat je daar opvoert.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon