Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 september 2006, 17:26
Lucy
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Praktijkruimte thuis

Hallo, ik ben Lucy en ik ben nieuw hier.

Ik heb een vraag. Ik wil Reiki/massagebehandelingen thuis gaan geven. Kan ik mij dan bij de KvK inschrijven en mijn inkomsten opgeven bij de belastingdienst of heb ik een officiele praktijkruimte nodig? En waar moet een praktijkruimte aan voldoen?

Groet,
Lucy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 september 2006, 17:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Praktijkruimte thuis

Hoi Lucy, welkom op Lancelots!

Ja, dat kan. Die dingen staan namelijk los van elkaar. Inkomsten opgeven bij de belastingdienst is zelfs verplicht

In het artikel aanmelden bij de KvK staat wie zich moet en mag inschrijven in het handelsregister.

Hoe je inkomsten door de belastingdienst worden gezien (winst uit onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden) kun je lezen in het artikel over zelfstandigheid.

Wat de praktijkruimte weet ik niet of er speciale regels, vergunningen of vereisten zijn i.v.m. jouw arbeidsomstandigheden, hygiëne en gezondheidsrisico's van cliënten e.d. Fiscaal gezien is van belang dat de kosten van een werkruimte aan huis alleen als zakelijke kosten mogen worden afgetrokken als die ruimte aan bepaalde voorwaarden voldoet (zelfstandig deel van de woning, met eigen opgang en liefst eigen sanitair).
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer en werkruimte thuis alfred Belasting 15 7 juli 2006 17:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon