Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 november 2008, 18:50
kdr kdr is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 november 2008
Berichten: 14
Standaard Freelancer: Inschrijven belastingdienst vragen

Hallo Mensen,

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en ga me inschrijven bij de kvk en dus belastingdienst .

Nu ben ik bezig met het formulier "Voorbereiding Gemeenschappelijke Inschrijving" en heb daar enkele vragen over.

In het kort mijn situatie:
Ik studeer momenteel nog (richting: Multimedia) en wil daarnaast freelance opdrachten gaan doen. Momenteel heb ik al 2 opdrachten/opdrachtgevers, waarvan 1 grotere opdracht.


Bij het invullen loop ik tegen de volgende vragen op:
  • Maak een schatting van uw omzet in een volledig kalenderjaar
    • Erg moeilijk te schatten aangezien dit van het aantal opdrachten afhangt (en de omvang). Kan ik hier bijv. €4000 neerzetten?(incl. of excl btw?) Dit zal in de toekomst waarschijnlijk hoger worden, maar voor het moment is dit wel realistisch.
  • Maak een schatting van de kosten/inkopen/investeringen in een volledig kalenderjaar
    • Het enige wat ik kan bedenken is een aan te schaffen laptop voor mijn werkzaamheden. Bijvoorbeeld €2000 hier invullen?
  • Maak een schatting van de winst of het verlies van de onderneming in een volledig kalender jaar.
    • De winst zal waarschijnlijk ook rond de €4000 zijn, aangezien ik niet veel hoef af te dragen (kleine ondernemers regeling = geen btw betalen dacht ik).
Als het hier al eerder is besproken zou een link ook fijn zijn.