Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2007, 14:49
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard FNV wil urencriterium aanpassen.

De FNV heeft een visie ontwikkeld op de ZZP´er (of de freelancer). Daarmee wil ze voortaan de boer op.

Die visie vertaalt zich in een aantal standpunten, zoals:
  • het afschaffen van de absolute 1.225-uren-grens en deze naar rato toepassen op parttime zzp’ers, hybride starters en starters later in het jaar, zodat ook deze ondernemers - eveneens naar rato - in aanmerking kunnen komen voor de startersaftrek en investeringsaftrek.
  • dat ook voor parttime zzp’ers die beschikken over een VAR-row geldt, dat de Belastingdienst en het UWV tot een eensluidend oordeel komen wat betreft de status van de betreffende zzp’er.
  • dat de regels voor de aftrekmogelijkheden voor kantoor- en werkruimte aan huis voor zzp’ers worden aangepast.
Voor meer informatie over de standpunten van de FNV kun je terecht op de FNV-website.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2007, 15:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: FNV wil urencriterium aanpassen.

Ik heb het bericht van FNV eerder vandaag gelezen en ik moet zeggen dat ik er een goed gevoel bij had. Het zijn volgens mij wel zo'n beetje de kwesties die zelfstandigen bezighouden, in ongeveer de goede volgorde en met redelijke suggesties.

Als een kamerlid deze ideeën nou overneemt, dan hoeven we geen lid te worden van een vakbond en kunnen we er voortaan op stemmen
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 maart 2007, 12:03
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: FNV wil urencriterium aanpassen.

Mee eens René, laat een partij deze standpunten over nemen en stemmen maar.
De harde wervingsmethode van de FNV, heeft mijn gevoel bevestigd, hier wordt ik voorlopig geen lid van.
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kom je aan 1225 uren voor het urencriterium? agnez Belasting 12 19 januari 2007 11:43
bijeenkomst in Leeuwarden van de FNV ZZP Hetty Dalsheim Nieuws - Voor en door freelancers 1 3 november 2006 17:29
auto van de zaak...ik wil er van af :) Wil W Al die andere praktische dingen 5 30 juli 2006 21:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon