Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 17 januari 2013, 01:08
coelho coelho is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2011
Berichten: 33
Standaard Urenadministratie en agenda

Na het lezen van het artikel http://www.lancelots.nl/bedrijfsvoer...nadministratie en een zoektocht in dit forum blijf ik met een vraag zitten aangaande de urenadministratie.

Ik dacht alles goed ondervangen te hebben toen ik begin deze maand als freelancer startte. Een fancy Excel sheet gebouwd met daar alle projecten/taken, al dan niet facturabel. Daar vul ik dagelijks aan het eind van de dag in hoeveel uur ik aan elk van de taken besteed heb.

So far so good, tot ik in enkele andere bronnen las dat de belastingdienst voor het bepalen van het al dan niet halen van het urencriterium naar een urenregistratie ook om een agenda zal vragen. Het zou dus niet voldoende zijn om in de Excel 2.5 uur acquisitie te hebben staan, maar tevens moet er een corresponderende agenda afspraak zijn met "lunch klant X", of op z'n minst 2.5 uur acquisitie.

Ik gebruik mijn agenda maar sporadisch. Omdat ik vanuit huis werk als dienstverlener op projectbasis ga ik niet elke dag in mijn agenda noteren wanneer ik gewerkt heb. Ook bijkomende telefoontjes naar potentiële nieuwe opdrachtgevers schrijf ik niet op (behalve in mijn Excel, maar dan niet in detail - gewoon de tijd die het me gekost heeft in het hokje achter acquisitie).

Voor mijn gevoel ga je alles dubbel bijhouden wanneer er ook nog een kloppende agenda aanwezig moet zijn. Bovendien heb ik de informatie op deze site niet op deze wijze geïnterpreteerd. Mijn vraag is natuurlijk of mijn urensheet voldoende is, of dat ik inderdaad nog een andere bron moet hebben waaruit inderdaad blijkt dat ik op dag X me met taak Y heb bezig gehouden.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Website gratis gemaakt: meetellen in urenadministratie? seuser Administratie 4 21 februari 2012 21:56
Indeling van urenadministratie peterb Administratie 3 18 februari 2012 11:44
Moet ik een urenadministratie bijhouden? Anoniem Administratie 26 30 januari 2008 12:15
Urenregistratie en agenda Arina Administratie 5 8 januari 2008 14:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon