Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2007, 22:22
AcirE AcirE is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2007
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar AcirE
Standaard Student en freelancer?

Ik ben student Journalistiek en wil misschien nu al als Freelancer beginnen. Ik ben in het bezit van een middenkader diploma Fotonica en wil mijn freelance-praktijken richten op consumenten fotografie.

Ik heb de afgelopen tijd al een aantal lessen Freelancen gehad en ik weet dat er erg veel bij komt kijken. Maar echt concreet kan ik het voor mezelf nog niet maken.

Af en toe doe ik nu al opdrachten waarvoor ik betaald wordt, maar ik wil een beetje af van het "zwart" werken.

Is het mogelijk om naast een studie te freelancen? Ik gok van wel, maar heb geen flauw idee wat voor VAR ik nodig zou hebben. Is het een VAR-inkomsten uit overige werkzaamheden? Hoe moet ik het aanpakken?

Ik ga komende zaterdag naar de KvK-startersdag, omdat ik denk dat zij me wel een beetje wijzer kunnen maken. Toch mijn vraag hier, in de hoop op reacties van ervaringsdeskundigen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2007, 22:28
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: Student en freelancer?

Als freelancen jou het hoofdinkomen levert (van studeren wordt je toch niet rijkik bedoel, dat kan je toch geen hoofdinkomen noemen), dan toch een VAR-WUO?
Misschien heb je wat aan Thinktank, dat is een netwerk voor startende ondernemers én ondernemende studenten.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 oktober 2007, 23:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Student en freelancer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AcirE Bekijk bericht
Is het mogelijk om naast een studie te freelancen?
Ja hoor, maar voor freelancen naast een studie zal ongeveer hetzelfde gelden als voor starten naast een parttime dienstverband.

Citaat:
heb geen flauw idee wat voor VAR ik nodig zou hebben.
De meeste freelancers hier streven naar een VAR-WUO.

Citaat:
Ik ga komende zaterdag naar de KvK-startersdag, omdat ik denk dat zij me wel een beetje wijzer kunnen maken.
Ja, maar de KvK kan het wel nóg ingewikkelder doen lijken, omdat hij zich richt op alle ondernemers, waaronder die met een bedrijfspand, import/export, personeel etc.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 november 2007, 00:49
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Student en freelancer?

Mijn advies is om gewoon te beginnen.
Ik denk dat veel mensen verdwalen in alle informatie over freelancen.

Doe gewoon één stap tegelijkertijd, bewaar alles en schrijf alles op en dan komt het vanzelf allemaal wel goed (hoop ik )
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 november 2007, 09:36
AcirE AcirE is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2007
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar AcirE
Standaard Re: Student en freelancer?

Bedankt voor de reacties!

Ik wil later niet volledig als freelance fotograaf aan het werk. Die wereld is killing en ik wil niet dag-in-dag-uit moeten vechten voor een bestaan. Ik wil het hoe dan ook in de toekomst naast een baan doen. Het freelancen is dus niet mijn hoofdinkomen. Ik heb nu nog heel veel plezier in de fotografie en wil dat graag zou houden. Een VAR-WUO zou dan ook niet voor mij van toepassing zijn.

Het is allemaal heel ingewikkeld begrijp ik. Ik heb nog geen gerichte plannen om al vrij snel iets op te zetten, dus ik heb nog even de tijd om rond te kijken en te informeren
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 november 2007, 11:53
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Student en freelancer?

Ik studeer momenteel ook nog en het kan prima samen. Natuurlijk moet je wel even je prioriteiten voor je tijdsindeling aanpassen, maar met studie weet je vaak vantevoren wanneer je het druk gaat krijgen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
freelance werken als student


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer, ZZP-er of verloning? roos Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 15 29 september 2007 18:32
Samen starten als freelancer: nog 4 plaatsen vrij forumbeheerder Nieuws - Voor en door freelancers 2 31 augustus 2007 08:31
freelancer uit Belgie - VAR nodig? erno@ernohannink.nl Al die andere praktische dingen 2 2 juni 2007 19:54
16-jarige freelancer Interfico Al die andere praktische dingen 3 29 april 2007 02:28
Werkgever noemt mij freelancer. Help! pmi Freelancepraktijk starten 4 19 maart 2006 22:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon