Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home
 
U bent hier: Home Marketing Acquisitie

Acquisitie: klanten en opdrachten werven

Acquireren is het verwerven van opdrachten. In je achterhoofd ben je daar altijd mee bezig. Ook wanneer je nu genoeg werk om handen hebt, ben je gespitst op toekomstige opdrachten: ideeën schrijf je op, bestaande contacten houd je warm, maar ook bezoek je bijvoorbeeld branchebijeenkomsten. Voor elk onderdeel van je acquisitie biedt Lancelots je ondersteuning.

Acquireren: doe het warm, koud of lauw

  • Opdrachtgevers kun je op verschillende manieren benaderen. Lancelots legt uit wat de voor- en nadelen zijn van de diverse acquisitiestijlen.

Acquisitie-ervaringen: nuttige acquisitietips van collega-freelancers

  • Borrels bezoeken, visitekaartjes uitwisselen en goed werk afleveren: het zijn een aantal tips die Lancelots kreeg tijdens gesprekken met collega-freelancers over hun acquisitie-ervaringen. Acquisitie

Aquisitie-casus: Hoe sluit je als freelancer aan op het werkproces van een opdrachtgever?

  • Lancelots zocht en vond een copywriter. Leer van deze case wat jij kunt doen om geselecteerd te worden en vervolgens de samenwerking te bevorderen.

Acquisitiegesprek: de juiste rol op het juiste moment aannemen tijdens een verkoopgesprek

  • Voor veel freelancers is het acquisitiegesprek een lastig, maar ook een belangrijk contactmoment met een opdrachtgever. Lancelots heeft zich daarom in het verkoopgesprek verdiept en de feiten over het acquisitiegesprek op een rij gezet. Je acquisitiekunsten verbeteren, kan met behulp van een training.

Acquisitieplannen: benader klanten stapsgewijs

  • Je acquisitie heeft de meeste kans van slagen als je het planmatig aanpakt en opdrachtgevers consequent in vier stappen benadert.

Klanten vinden: weten waar je nieuwe klanten en opdrachten kunt vinden

  • Je klantenkring uitbreiden, doe je door op de juiste plaatsen je diensten aan te bieden. Ontdek op Lancelots welke mogelijkheden er allemaal zijn; hoe nuttig markplaatsen zijn en wat de meerwaarde is van wervings- en selectiebureaus.

Offerte: een overtuigend aanbod schrijven

  • Je deskundigheid en ervaring op een slimme en overtuigende wijze op papier zetten, zodat een opdrachtgever je voorstel niet kan weigeren.

Opdracht: om de juiste redenen ja of nee zeggen

  • Een opdracht aannemen is altijd spannend; je weet van tevoren nooit hoe een klus precies zal uitpakken. Een blinde gok hoeft het echter niet te zijn. Met behulp van een checklist kun je goed bepalen wanneer je ja en wanneer je nee moet zeggen.

Opdrachtbevestiging: afspraken goed vastleggen

  • Als de opdracht binnen is, is het tijd om de eerder gemaakte, mondelinge afspraken op schrift vast te leggen. Een goede opdrachtbevestiging helpt misverstanden voorkomen. 

http://www.lancelots.nl/marketing/acquisitie Sitemap © Copyright Applinet B.V. 2004-2017 ColofonAdverteren