Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home
 
U bent hier: Home Marketing Marketingcommunicatie Verkoopbrief

Verkoopbrief

Koude acquisitie per brief (direct mail) werkt niet, weten ervaren freelancers. Maar als startende freelancer moet je toch iets ondernemen om je prille netwerk uit te breiden. Sofie De Cocker probeerde het daarom toch. Zij is zelfstandig copywriter en werkt onder de naam Linguafeeling in Kontich (België). Op het Lancelots-forum schreef ze:

“Als beginnend copywriter is mijn netwerk nog niet zo uitgebreid. Ik zou graag een brief schrijven naar een aantal reclamebureaus om mezelf voor te stellen en diensten aan te bieden. Ik weet dat dit soort marketing vaak niet veel effect heeft, maar toch wil ik het proberen.”

En niet zonder succes! Een paar weken later meldde ze al terug:

“Ik had zo'n 10 procent respons! Met twee van de reclamebureaus die ik had aangeschreven, werk ik nu zelfs regelmatig samen. Al die brieven opstellen en personaliseren kost inderdaad veel tijd, maar ik had het er graag voor over! Zeker als ik nu kijk naar wat ik er heb uitgehaald.”

Drie succesvolle verkoopbrieven van Sofie

Goed voorbeeld doet volgen. Gebruik de brieven van Sofie als inspiratie voor jouw eigen persoonlijke verkoopbrief.

  • Geef uw teksten uit handen.
    Deze verkoopbrief spreekt eindklanten aan op de problemen die zij hebben met tekstschrijven. Hij is opgebouwd volgens de AIDA-formule. De eerste alinea speelt in op het probleem van de klant en wakkert daarmee de interesse aan. De tweede alinea bevat overtuigende verkoopargumenten die de desire doen ontbranden. Let op de subtiele ´PS´, die korting aanbiedt met een deadline. Een beproefd concept in de marketingwereld, dat de klant aanzet om nú actie te ondernemen, voor het te laat is.
  • Zin om samen te werken met een enthousiaste copywriter?
    Deze brief is geschreven voor reclamebureaus. Hij heeft drie peilers: kwaliteit, respect voor deadlines en een goed gevuld portfolio.
  • Dan kunt u vast en zeker een enthousiaste copywriter gebruiken…
    Ook deze brief is gericht aan reclamebureaus . Een korte brief voor een snelle wereld. Enthousiast, vertrouwenwekkend, to-the-point. En opnieuw een PS die tot actie aanzet.

Verkoopbrief noch sollicitatie

Deze brieven laten zien hoe je jezelf als freelancer per verkoopbrief kunt presenteren. Niet als grote onderneming met een gelikt product, beschreven in een anonieme brochure. Niet als werknemer met een ik-verhaal over opleiding, ervaring en carrièrewensen. Maar wel als zelfstandig ondernemer, die persoonlijke kwaliteiten heeft, de behoeften van de klant begrijpt én een zakelijk aanbod heeft.

http://www.lancelots.nl/marketing/marketingcommunicatie/verkoopbrief Sitemap © Copyright Applinet B.V. 2004-2018 ColofonAdverteren