Los bericht bekijken
  #3  
Oud 5 februari 2008, 16:12
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Acquisitie uitbesteden aan zaakwaarnemer / agent?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Toch wel een interessant fenomeen. Met name de zaakwaarnemers die in opdracht van de freelancer werken (waarbij de freelancer direct een overeenkomst aangaat met zijn opdrachtgever en hij dus niet via een detacheringsbureau werkt en zijn zelfstandigheid in gevaar komt) zouden volgens mij voorzien in een behoefte.

Hoe staat het daarmee? Zijn er zulke zaakwaarnemers voor kenniswerkers? Zou het werken?

Het is een beetje een late reactie, maar wat mij betreft is hiervoor een markt. Ik ben hierover al een tijdje aan het nadenken. In mijn branche (IT Projectmanagement) zijn erg veel bemiddelaars actief. Verschil is dat zij meestal op basis van een opdracht een freelancer erbij zoeken, en op basis daarvan een 'fee' of percentage van de omzet ontvangen. (en dat zoek ik niet)

Ik zou wel iemand willen inhuren (no-cure, no pay uiteraard ) die mij vertegenwoordigt, en in ieder geval het voortraject (acquisitie) tot het eerste kennismakingsgesprek regelt. Waarom? (1) scheelt mij tijd en (2) iedereen moet doen wat hij goed kan, acquisitie (met name nieuwe klanten) is niet mijn sterkste punt.

Zijn er ondertussen al mensen die hiermee ervaring hebben opgedaan? Of ideeën hebben om dit ook te doen, of om dit juist niet te doen...
Met citaat reageren