Los bericht bekijken
  #4  
Oud 22 oktober 2008, 10:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Doorsturen rekening via staffing-club

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kees Petri Bekijk bericht
Wat kunnen de consequenties zijn als ik toch over de 70% heen ga en dus mijn inschatting waarop mijn VAR is afgegeven niet meer klopt.
Dan moet je dat melden (staat in de VAR), kan de VAR worden herzien en moet je opdrachtgever misschien loonheffing gaan inhouden.

Citaat:
Ik lees op andere post dat de Belastingdienst je werkzaamheden ziet als "winst overige werkzaamheden" hetgeen betekend dat ik een aantal aftrekposten mis bij het invullen van mijn Belastingpapieren aan het eind van het jaar?
Ook dat is een mogelijke consequentie, al volgt die strikt genomen niet uit de VAR. Zie het verhaal over "geen garantie op deze ondernemersaftrek" in het artikel over de VAR-WUO.

Citaat:
Ik heb gemerkt dat als ik werkzaamheden probeer binnen te halen dit vaak grote klussen zijn: een maand of 7 full-time
Dat hoeft voor de VAR op zich geen probleem te zijn, zeker niet in branches waarin dit gebruikelijk is.

Citaat:
Wat kan een oplossing zijn? een BV beginnen?
Dat zou dan een BV in een VAR-vermijdende constructie moeten zijn (Uniforce, ZZP oké), waar ik nog steeds allerlei twijfels bij heb.

De 'normale' oplossing bij langdurig werken voor één opdrachtgever is een tijdelijk dienstverband.
__________________
René