Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #2  
Oud 16 maart 2008, 22:15
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Boekhoudvragen

Op zich lastig om zo'n vraag te antwoorden als je niks weet maar ik zal iets proberen.

Dat van het inkoopboek is geen eis, noem het zoals je het noemt. Wat wel een eis kan zijn, is dat je het factuurstelsel hanteert wat inhoud dat de factuurdatum leidend is voor het bepalen van de BTW. Je boekt dus alles op basis van ontvangst factuur of opmaken factuur.

Voor hele kleine ondernemers kun je het kasstelsel hanteren dat is o.b.v. het moment dat een betaling ook daadwerkelijk wordt ontvangen of uitgevoerd.


Bestuurskosten zou ik als declaratie inboeken ik neem aan dat er toch en document is waarvanuit je de betaling uitervoert. Die decl kun je ook in het inkoopboek boeken.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon