|

14 september 2006, 21:54
|
Lid
|
|
|
|
Re: opleiding DTP...Welke???
Hallo,
Ik ben na veel zoekwerk ook beland bij het Art & Design college.
Qua inhoud spreekt Grafische Vormgeving mij veel meer aan, maar die cursus duurt me te lang. De cursus DTP komt dan in de buurt maar ik vind de omschrijving van de cursus overkomen als een hobby cursus
Ik zit al jaren in de grafische sector en dan vind ik onder andere "het kunnen installeren van (systeem)software;" niet echt interessant. Toch blijf ik met een dilemma, want op papier heb ik geen grafische studie gedaan en dat wil ik toch wel graag. Een LOI cursus is helemaal out-of-the-question. Het zal misschien best een aardige cursus zijn, maar volgens mij doen de bedrijven daar lacherig over, en dan doet het meer kwaad dan goed op een cv.
http://www.artdesigncollege.nl/cursu...gstraject.html
http://www.artdesigncollege.nl/cursu...ormgeving.html
|

15 september 2006, 07:54
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Hallo Wenda,
Leuk om te lezen dat je een opleiding hebt gevonden
|

15 september 2006, 08:13
|
 |
Lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the dyke
Qua inhoud spreekt Grafische Vormgeving mij veel meer aan, maar die cursus duurt me te lang. De cursus DTP komt dan in de buurt maar ik vind de omschrijving van de cursus overkomen als een hobby cursus 
|
Hallo 'the dyke',
Begrijp ik hieruit goed, dat je nu wel bezig bent met een opleiding, maar er eigenlijk niet zo tevreden over bent?
Indien je je meer wilt focussen op vormgeving en grafisch ontwerp is een avondstude aan de Kunstacademie misschien iets voor je? Uiteraard doel ik dan op de studierichting 'grafisch ontwerp'.
Voor een goede gedegen opleiding op het gebied van grafisch ontwerp heb je nu eenmaal wel een aantal jaren nodig, waarom vind je dat te lang? Als je kiest voor een avondstudie kun je je baan ook nog 's blijven behouden.
|

15 september 2006, 08:28
|
Lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the dyke
Hallo,
Ik ben na veel zoekwerk ook beland bij het Art & Design college.
Ik zit al jaren in de grafische sector en dan vind ik onder andere "het kunnen installeren van (systeem)software;" niet echt interessant. Toch blijf ik met een dilemma, want op papier heb ik geen grafische studie gedaan en dat wil ik toch wel graag. Een LOI cursus is helemaal out-of-the-question. Het zal misschien best een aardige cursus zijn, maar volgens mij doen de bedrijven daar lacherig over, en dan doet het meer kwaad dan goed op een cv.
http://www.artdesigncollege.nl/cursu...gstraject.html
http://www.artdesigncollege.nl/cursu...ormgeving.html
|
Tja, misschien moet je eerst bedenken wat je nu eigenlijk wil: een andere richting uit in je werk plus de daarbij behorende studie of gaat het puur om het papiertje? Dan zul je alles wat je al weet, dus ook de niet interressante dingen, nogmaals moeten doorlopen.
Als je echt wil lachen; download eens een LOI proefles!
Er wordt een opdracht gegeven en eronder staat dan dat degene die over een pc beschikken e.e.a. digitaal kunnen uitwerken, en nergens staat hoe...????!!!!!
nou succes met bedenken en misschien kom ik jou daar nog eens tegen
(kan ik bij jou afkijken, want jij weet alles al..? ) haha
|

15 september 2006, 09:47
|
Lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conk
Hallo 'the dyke',
Begrijp ik hieruit goed, dat je nu wel bezig bent met een opleiding, maar er eigenlijk niet zo tevreden over bent?
Indien je je meer wilt focussen op vormgeving en grafisch ontwerp is een avondstude aan de Kunstacademie misschien iets voor je? Uiteraard doel ik dan op de studierichting 'grafisch ontwerp'.
Voor een goede gedegen opleiding op het gebied van grafisch ontwerp heb je nu eenmaal wel een aantal jaren nodig, waarom vind je dat te lang? Als je kiest voor een avondstudie kun je je baan ook nog 's blijven behouden.
|
Hallo Debby. Ik ben niet bezig met een opleiding. Ik zoek gewoon een goede, interessante avondstudie, naast mijn baan, die niet al te lang duurt i.v.m. reistijd. Ja, je moet er iets voor over hebben, maar voor mij is Utrecht 5 kwartier rijden en dat ga ik niet een paar jaar lang doen. Ik woon overigens in Winterswijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
of gaat het puur om het papiertje? Dan zul je alles wat je al weet, dus ook de niet interressante dingen, nogmaals moeten doorlopen.
|
Bij een DTP cursus zou het mij inderdaad om het papiertje gaan, omdat ik veel praktische DTP ervaring heb, maar is dat 4600 euro waard?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
nou succes met bedenken en misschien kom ik jou daar nog eens tegen
(kan ik bij jou afkijken, want jij weet alles al..?  ) haha 
|
Ik bedoelde het niet arrogant hoor  . Je zult van elke cursus wat leren, maar ik hoef niet echt meer te leren hoe je moet omgaan met de bekende design software. Ik wil denk ik meer grafische kennis, kunstgeschiedenis, tekenlessen, meer diepgang dan een concept uitvoeren met design software.. echt typisch een Grafische Vormgeving studie, lijkt me.
|

15 september 2006, 16:32
|
Lid
|
|
|
|
Hallo "the dyke",
Ik denk dat Debby e.e.a. dacht omdat dit een freelance forum is, en je, bijvoorbeeld net als ik, op zoek was naar een studie omdat je wilt gaan freelancen.
Maar blijkbaar wil je gewoon bij je werkgever blijven of ben je al werkzaam als freelancer cq ondernemer??
Wellicht valt er dan ooit wat samen te werken in de toekomst?
Ik denk wel dat het inderdaad zonde is zoveel geld uit te geven voor dat "papiertje"
als je toch al alles onder de knie hebt, en denk dat Debby gelijk heeft dat een kunstaccademie dan meer in de richting komt.
Voor mijzelf leek het mij handiger eerst het DTPen onder de knie te krijgen daar ik wel ervaring in het ontwerpen en voorbereiden(micro-macro montage ) heb,
maar net een jaartje te vroeg ben geboren daar ik op elke school (vanaf de basisschool gerekend) net de computerlessen (informatica ed) moest missen, net als ik over was werden de lessen met computers ingevoerd in hde voorafgaande klas.
En in de drukkerij waar ik werkte stond alleen zo'n megacomputer(formaatje buro! haha)
Ik denk ook dat creativiteit je ook wel gegeven moet zijn en dat je dat middels opleidingen wel kan uitdiepen, maar als je geen smaak, fantasie,inlevingsvermogen en creativiteit bezit wordt het wel heel moeilijk.
Dus ik hoop straks alvast een inkomen als DTPer te genieten met ontwerpwerk erbij en dan kan ik later het ontwerpen nog wat verder uit diepen. Andersom werkt niet he als ik die ontwerpjes niet in dat beeldschermpje gepropt krijg
Dus ik rij straks van Arnhem naar Utrecht en jij van Winterswijk naar onze mooie kunstaccademie in Arnhem?
|

15 september 2006, 19:18
|
Lid
|
|
|
|
Citaat:
Ik denk wel dat het inderdaad zonde is zoveel geld uit te geven voor dat "papiertje"
|
Ja, misschien dat ik daarom "maar" de cursus Algemene Grafische Basiskennis ga doen op het Art & Design college. Ik ga ze denk ik maar eens opbellen voor meer info.
Citaat:
en denk dat Debby gelijk heeft dat een kunstaccademie dan meer in de richting komt.
|
De deeltijdstudie Graphic Design op de kunstacademie in Arnhem duurt 4 jaar en dat vind ik te lang.
Ik wil een goede, erkende cursus doen van maximaal 1,5 jaar, en niet zo ver weg. Misschien moet ik maar eens een keer gaan verkassen
Misschien zie ik je in Utrecht, ik ben er nog niet uit, maar ik moet niet lang wachten want de cursussen beginnen zo.
En je hebt een PM'tje terug
|

26 december 2006, 17:07
|
Juniorlid
|
|
|
|
Ik heb eigenlijk niets nuttigs te voegen aan dit topic, behalve dat ik de mensen die gereageerd hebben wil bedanken voor een helder antwoord. Ik heb een maandje geleden besloten om via het Art en Design College de opleiding DTP te gaan doen (nu is het nog wachten op de startdatum), vervolgens daar werk in te vinden en dan de opleiding Grafische vormgeving o.i.d. te gaan doen. Ik heb vele sites afgezocht naar duidelijk antwoorden op de vragen die ik (en zo bleek vele met mij) hadden. Het was erg moeilijk duidelijke antwoorden te vinden op de diverse fora. Fijn om te zien dat hier ook daadwerkelijk antwoord wordt gegeven op de gestelde vragen.
Ik zal na mijn opleiding zeker niet direct als freelancer aan de slag gaan (in ieder geval eerst eens ervaring opdoen binnen een bedrijf) maar daar dit forum duidelijke antwoorden en veel informatie bevat, zal ik hier zeker blijven lezen.
Dus nogmaals bedankt!
|

29 december 2006, 19:07
|
Lid
|
|
|
|
Dan zie ik jou vast binnenkort op het college (in Utrecht?), Ze beginnen daar ergens in Februari, en anders kunnen we elkaar wellicht met huiswerk helpen middels pb-tjes via deze site?
[/quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zand
Ik zal na mijn opleiding zeker niet direct als freelancer aan de slag gaan (in ieder geval eerst eens ervaring opdoen binnen een bedrijf) maar daar dit forum duidelijke antwoorden en veel informatie bevat, zal ik hier zeker blijven lezen.
Dus nogmaals bedankt!
|
Ik heb hier weinig meer aan toe te voegen!
ps Aan Debby: Je ziet het, heb je raad opgevolgd!
|

17 januari 2009, 19:47
|
Juniorlid
|
|
|
|
Re: Opleiding DTP...Welke?
Hallo Groentje !
Ik weet niet of je nog actief bent op het forum maar was nbenieuwd naar de opleiding dtp die je zou gaan volgen deze wil ik nameliijk ook gaan volgen maar ben alleenstaande moeder en wordt dus een hoop geregel om zoveel mogelijk aanwezig te zijn maar ik ga het proberen.
Weet je of ze ook nog iets van inhaaldagen hebben? Voor als je iets mist?
Of hoe werkt dat? Hoeveel dagen mag je missen van die 30 in totaal incl de avonden. Ik ben als een gek oppas aan het regelen maar zal heus wel een zaterdag zijn dat ik dat niet voor elkaar krijg...En tis een boel geld motivatie is er en hopelijk de oppas ook
I need INPUT of iemand anders nog ervaring met media instituut in utrecht? Brochure heb ik al maar wil ervaringen van mensen die die opleiding al gevolgd hebben tot dtp er in de verkorte opleiding in utrecht
|
|