Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 november 2008, 15:18
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Vragen over administratie

Hoi,

Allereerst natuurlijk welkom hier

Antwoorden op je vragen:

1. Mag je volgens mij gewoon gebruiken. Ik heb hier bij de kiosk nog wel eens een blad gekocht voor zakelijk (photoshop bladen ed.) en ook zo'n zelfde bon voor gekregen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik uitgaven voor zakelijk altijd pin van m'n zakelijke rekening.
2. Ik stuur al mijn facturen naar mijn boekhouder en hij zet er idd altijd een nr op.
3. Hoe dit precies zit weet ik niet (qua regels ed.) maar volgens mij gewoon v.d. omzet afhalen (net als alle andere uitgaven, alleen zijn deze dan ex. btw).
4. Opstart-/aanloopkosten mag je ook meerekenen. Als ik het goed heb tot max. 6mnd voor je gestart bent (kan zo niet terugvinden waar ik de precieze periode toen gelezen heb).
5. Volgens mij hetzelfde antwoord als 4.

Ik ben niet 100% zeker van de antwoorden, dus zou leuk zijn als iemand het zou kunnen beamen of verbeteren.

Groetjes,
Hiranthi
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 november 2008, 09:04
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Vragen over administratie

Hoewel de meeste ondernemers hier niet bij stilstaan zijn de regels natuurlijk behoorlijk streng. In principe moet er altijd een naam van een klant op een bon staan als deze bon voor aftrek gebruikt wordt. Dus als een controleur verveldend wilt doen ... maar in de praktijk wordt de soep niet zo heet gegeten. Alleen is hetwel vastgelegd dat er op een bon een naam van je bedrijf hoort.

Anders is dat met nummering van inkomende kosten, officieel mag je het zonder doen maar dan moet je een officieel verzoek bij je inspecteur indienen voor akkoord. Ik zou het echter praktisch houden want je moet ook nog werken.

Wat die voorperiode betreft, ook dat is discutabel in mijn ogen. Er is geen wettelijke termijn van 6 maanden. Soms heb je spullen van 2 jaar terug die nog in de zaak gaan en soms maar 1 maand voor de start. Kortom ga er met wijsheid mee om. Wat die 3x300 betreft het lijkt me dat dat gewoon kosten zijn die je in 1x kunt opvoeren, zo zou ik het althans adviseren.

succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vragen mbt administratie Guus Administratie 2 12 augustus 2009 16:43
Aanvullende tips en vragen voor het startersbezoek van de Belastingdienst? Sebastiaan... Belasting 0 15 oktober 2008 00:36
KvK inschrijfformulier - een paar vragen B.Aalbers Al die andere praktische dingen 2 18 maart 2008 19:36
kvk vragen: andere regio, postbus als vestigingsadres? choongii Al die andere praktische dingen 3 2 januari 2008 17:21
Allemaal vragen over het opzetten administratie Anoniem Administratie 10 17 oktober 2007 10:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon