Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 februari 2009, 12:17
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Hej Nadine,
ik ben het eens met Mieke. Je wilt in alle geval voorkomen dat je over een aantal jaar met drukwerk zit dat je niet meer kunt gebruiken.

De oplage hangt ook af van het drukprocedé. Bij off-set wordt het goedkoper als je meer laat drukken. Bij digitaal drukwerk maakt het niet uit.

Ik heb mijn folders en visitekaartjes digitaal laten drukken in een oplage van 100 elk. Ze zijn nog niet op, na twee jaar :-). Maar ik leur er ook niet echt mee. Zou misschien wel moeten.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 februari 2009, 12:26
nasch nasch is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 10
Standaard Re: indicatie kosten als starter

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken en jullie tips. Wordt erg gewaardeerd...
Btw: Wat is voor- en nadeel van digitaal drukken tov offset?

Nadine
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2009, 13:31
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Jep, Mieke slaat de spijker op zijn kop !

Wbt het bedrag dat je noemt, zoals ik al zei alles kan .. ik merk wel op dat je geen ontwerpkosten hebt genoemd ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2009, 13:42
nasch nasch is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 10
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Ontwerpkosten heb ik al offerte voor. Dank Ramon voor meedenken!
Kun jij iets zeggen over verschil en voor-en nadelen digitaal versus off-set?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2009, 19:32
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nasch Bekijk bericht
Ontwerpkosten heb ik al offerte voor. Dank Ramon voor meedenken!
Kun jij iets zeggen over verschil en voor-en nadelen digitaal versus off-set?
In principe is offset drukken mooier. Er zullen genoeg mensen zijn die zeggen dat er geen verschil tussen zit, maar dat is zeker niet waar.

Offset is alleen meestal wel duurder, tenzij je over grotere oplagen gaat praten, dan valt het ook wel weer mee.

Voor offset kan ik je wel een indicatie geven van de kosten, verschilt natuurlijk per drukkerij, maar hier kom ik meestal gemiddeld op uit:

- Briefpapier 80 grams, 2 PMS kleuren, 500 vel = +- €140-150
- Enveloppen A5, venster, 2 PMS kleuren, 500x = +- €140
- Visitekaartjes, 2 PMS kleuren, 500 stuks = +- €90
- Visitekaartjes full colour, 100 stuks = +- €140
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 februari 2009, 10:06
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Ik ben zelf ook een fan van offset, ik vind de verschillen met digitaal toch echt duidelijk merkbaar.
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 februari 2009, 14:06
nasch nasch is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 10
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Dank voor jullie tips en meedenken. Helpt enorm.
Zit nog wel over aantallen te dubben; lastig inschatten....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inbreng kantoorinventaris uit prive aftrekbaar als kosten? christiaanjanssen Belasting 6 5 juni 2009 21:48
Wat als zakelijke kosten bij werken thuis? Rimbo Administratie 8 8 december 2008 22:08
cursus partner boeken als kosten van onderneming? akron Administratie 1 19 augustus 2008 13:08
Borg huur aftrekbaar als kosten? akron Administratie 1 25 januari 2008 00:01
T-mobile: geen abonnement als starter Freeinx Al die andere praktische dingen 18 17 juni 2007 22:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon