Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #4  
Oud 7 september 2009, 21:54
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Hantering spoedtarief in Voorwaarden

Algemene voorwaarden worden over het algemeen niet of zeer slecht gelezen. Persoonlijk denk ik dat je geen enkel gevoel van "tegemoetkoming" zal bereiken bij opdrachtgevers als jij zegt dat je 150% zal rekenen in plaats van 200% zoals opgenomen in AV.

Je kunt in je offerte een kopje doorlooptijd of projectplanning opnemen zodat de opdracht word gepland om gereed te zijn binnen x dagen of weken na accepteren van de offerte. Voordeel voor de klant is dat hij zelf kan zien dat als hij over 4 weken een deadline heeft jou offerte voor een bepaalde datum moet accepteren omdat jij aangeeft hoeveel doorlooptijd je nodig hebt. Je moet wel voorzichtig zijn met harde tijdlijnen want die kunnen ook afschrikken als je met anderen concureert.
Maar je kunt ook prima opnemen dat onder normale omstandigheden de doorlooptijd 2 weken is en dat er in overleg een kortere termijn bespreekbaar is maar dat dit tot extra kosten kan leiden voor het met spoed afhandelen van een opdracht.

Ik zou ook in overweging nemen om een offerte niet 3 weken maar slechts 8 of 14 dagen geldig te laten zijn als je al weet dat de klant een redelijk snelle deadline heeft zoals in dit geval. Dat geeft de klant ook meer een gevoel van tijdsdruk om te beslissen, er zijn namelijk nog steeds veel klanten die denken dat jij 3 weken zit te wachten tot zij bellen en zeker bij kortere opdrachten dan het gevoel hebben nog even af te wachten. Door de offertetermijn heb je dan ook zelf sneller duidelijkheid en de klant snapt ook dat ie snel moet handelen.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
algemene voorwaarden, offerte, spoedklus, uurtarief


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Algemene voorwaarden Swielen Al die andere praktische dingen 3 15 april 2009 08:09
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Eigen algemene voorwaarden i.p.v. inkoopvoorwaarden bemiddelaar (ICT): wat regelen? Adriaan Omgaan met opdrachtgevers 1 22 juli 2008 19:54
(rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat tijn1978 Al die andere praktische dingen 3 5 september 2007 18:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon