Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juli 2012, 12:55
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

nee dat is niet de juiste weg.. als eigenaar van een eenmanszaak ben je niet een leverancier aan jezelf.

Als jij prive zaken betaald hebt dan boek je dat gewoon als privestorting.

je boekt dan in het memoriaal

kosten
terug te vragen btw
aan privestorting

een andere mogelijkheid is

1. je boekt de factuur op naam van de leverancier in het inkoopboek.

2. de betaling van de factuur regel je in het memoriaal. en word

crediteur / betreffende factuur
aan privestorting
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 juli 2012, 13:05
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Om ook antwoord te geven op je eerste vraag.

Een pin of ideal betaling gaat altijd via het bankboek, de mutatie staat immers op je bankafschrift. Je kunt de boeking op 2 manieren verwerken.

1. Je krijgt een factuur van de leverancier waar je gekocht hebt.

je kiest dan als rekeningnummer het rekeningnummer voor crediteuren (standaard nr is dacht ik 1600) en dan kies je bij relatie dus de leverancier aan wie je de betaling hebt gedaan omdat je nog geen factuur hebt geboekt al er dus op de crediteurenkaart een negatief saldo staan.

Als je de factuur ontvangt boek je die op de normale wijze in het inkoopboek in. Het enige wat je dan nog moet doen is via de crediteurenkaart van die leverancier de factuur en de betaling aan elkaar koppelen ofwel afletteren zoals exact het noemt.
in het afletter scherm zie je links alle betalingen (cashflow) staan en rechts alle openstaande facturen. 2 vinkjes zetten en bevestingen met de afletter knop zorgt dat alles gekoppeld word.

2. Je hebt geen factuur alleen kosten
Als je geen factuur ontvangt dan boek je in het bankboek de betaling rechtstreeks naar de kosten. je kiest dus een kostenrekening en je vult geen relatie in. dan is het vooral zaak om een duidelijke omschrijving te hebben. omdat je verder geen referenties hebt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 juli 2012, 14:58
DaanTry DaanTry is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2011
Berichten: 9
Standaard

Thanks! Dit maakt veel duidelijk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Exact zoekt ZZP-ers voor roundtable discussie Roel Jongman Marktplaats 0 14 juni 2010 22:09
Even voorstellen LogiTouch : Online Project Ontwikkelings kvaes Marktplaats 2 15 oktober 2008 21:16
Online marketing weblog kermis gestart erno@ernohannink.nl Marketing en acquisitie 0 5 juni 2006 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon