Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 februari 2014, 10:26
sewkoemar sewkoemar is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 9
Standaard Onopgeloste vraagstukken

Beste Roel,

De vraagposten hebben namelijk betrekking op een BV.

De brandstofkosten en aankoop bij de bouwmarkten hebben een duidelijk patroon. Fijn dat je je ervaring deelt.

Ik heb hier ook over nagedacht, maar tegelijkertijd wist ik niet hoe de belastingdienst deze kosten beoordeeld.

Ik zal idd geen BTW terugvorderen, wat mij ook terecht is.

Mocht ik nog op andere zaken letten bij deze bedrijfsvorm (m.b.t. de vraagposten) dan zou ik je reactie op prijs stellen.

Je bericht is duidelijk en dank voor de genomen tijd.

Groet,
Sewkoemar
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 februari 2014, 11:34
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Bij een bv is het principe hetzelfde. maar kan het verhaal nog iets complexer worden doordat er dan ook vaak werknemers in het spel zijn dus je niet zomaar kosten op prive kunt boeken.

Bij een bv zou er ook een situatie kunnen ontstaan waarbij de kosten onvoldoende onderbouwd kunnen worden maar ook niet op een prive persoon te verhalen zijn dat er een verschil gaat ontstaan tussen de commerciele winst en de fiscale winst omdat je niet anders kunt als de kosten opvoeren in je resultaat maar er fiscaal te weinig houvast is om het van je winst te mogen aftrekken. maar dat word wel erg theoretisch.

Ik zou in hoofdlijn uitleg voor de eenmanszaak volgen, zeker als er maar 1 of 2 directeur/ aandeelhouders zijn en zij ook degenen zijn die de bonnetjes vergeten dan wel kwijtraken. In dat geval boek je de kosten als je ze echt slecht kunt plaatsen op als rekening courant vordering met bij de aandeelhouder.

Maar in het algemeen kom je er wel mee weg om toch zoveel mogelijk te bewaren of te omschrijven wat er gebeurd is. Dus als de bon kwijt is toch even ofwel in de boekingsomschrijving aangeven wat er gekocht is of een aparte notitie maken met de omschrijving van de goederen en eventueel tbv van welke klant / opdracht de spullen verwerkt zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 februari 2014, 11:48
sewkoemar sewkoemar is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 9
Standaard Onopgeloste vraagstukken

Beste Roel,

Dank voor de kennisoverdracht.
Ik zal voor elke post een goede notitie maken en archiveren.

Fijne dag verder,
Sewkoemar
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon