Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 augustus 2007, 15:35
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Hoe breed?

Je hebt voor een deel de oplossing al in handen . Je hebt vooral gewerkt in de hoek van (geestelijke) gezondheidszorg (of daar bestaat je portfolio nu uit?). Hierin zijn verschillende bureaus actief. De truuk is om deze markt breder te maken. Denk aan artikelen of teksten voor instellingen, hun personeelsbladen, zorgverzekeraars, vak- en publieksbladen, patientenverenigingen, farmaceuten, onderzoeksinstellingen, adviesbureaus en beleidsorganen en van al deze partijen hun websites; maar ook de verschillende (tekst)bureaus. Een paar dagen surfen en je hebt zo een lijstje met prospects. Mijn ervaring is dat van het één het ander komt, maar wel steeds met een (mijn) specialisme als oorsprong.
Je specialisme (voor zo ver je daar op terug wil en kan vallen) hoeft dus geen belemmering te zijn. Beren op de weg zijn er om af te schieten (sorry, ben geen vegetarier meer) en jouw ervaringsgebied maakt het volgens mij goed mogelijk om een start te maken. Het specialisme maakt je herkenbaar, maar het beperkt je niet: er doemen altijd weer nieuwe, aangrenzende onderwerpen en klussen op aan de horizon.

Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat opdrachtgevers zeer vaak de voorkeur geven aan een specialist. Die zijn vaak moeilijk te vinden (gebruik daarom je website en het freelancersbestand van de NVJ om te te profileren).
Het specialisme is maar op een manier uit te bouwen: schrijven, stukken aanbieden, publiceren, voorstellen aanreiken en dat alles met veel research (dus ja, boeken lezen en vakliteratuur bijhouden en congressen aflopen - waar overigens ook prospects rondlopen).

Maar je moet natuurlijk wel willen kiezen voor een specialisme.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe vind ik een geschikte belastingadviseur? Riël Notermans Belasting 3 7 augustus 2007 10:56
Bedrijfspromotie...maar hoe op de correcte wijze? Verwijderd account Marketing en acquisitie 2 2 augustus 2007 17:43
Freelance met 1 opdrachtgever, hoe? Eva_ Al die andere praktische dingen 7 27 juni 2007 19:39
Hoe schat ik winst en omzet op opgaaf startende onderneming? floor Belasting 2 17 april 2007 21:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon