Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 augustus 2007, 12:50
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Bedrijfsruimte aan huis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjbaart Bekijk bericht
Bij nader inzien kan het voor je belastingzaken handig zijn als je een van de woning afgescheiden en afsluitbare werkruimte hebt (onkosten werkruimte).
Inderdaad. Zie Zakelijke kosten:

Citaat:
U mag deze kosten wel aftrekken als aan alle volgende voorwaarden is voldaan:
- de werkruimte is een naar verkeersopvatting zelfstandig deel van de woning en wordt intensief gebruikt voor de verwerving van inkomsten. Zelfstandig wil zeggen dat de ruimte duidelijk te onderscheiden is door uiterlijke kenmerken, zoals een eigen opgang of ingang. Daarnaast kunnen ook de voorzieningen in de werkruimte van belang zijn, zoals eigen sanitair;
[...]
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2007, 16:58
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Bedrijfsruimte aan huis

Bouwvergunningen worden volgens landelijke wetgeving afgegeven. Een toets kan je doen via http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online, zo kom je er achter of je meldingsplicht hebt, een lichte of gewone bouwvergunning moet aanvragen.

Maar of je een bouwvergunning krijgt hangt af van het bestemmingsplan en de bestemming van je huis. Die gegevens kan alleen de gemeente verstrekken, waar je toch moet zijn om een eventuele vergunning aan te vragen .

Verder kan je op de VROM site ook andere relevante info vinden (want aan werkruimte worden speciale eisen gesteld, anders krijg je weer last met milieu- en arboregeltjes).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 augustus 2007, 09:44
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Bedrijfsruimte aan huis

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie informatie. Ik ben er intussen uit wat wel en niet mag....
Op naar een nieuw kantoor

Groeten,
Bianca
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kun je aan klanten komen zonder koude acquisitie? René Marketing en acquisitie 20 18 oktober 2007 09:06
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 17:36
Secr@home, uw secretaresse vanuit huis! Secr@home Marktplaats 2 4 juli 2007 12:51
Hoe kom je aan 1225 uren voor het urencriterium? agnez Belasting 12 19 januari 2007 11:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon