Re: Starten vanuit WW wordt makkelijker op 1 juli 2006
Wat Alfred vertelt wist ik nog niet. Als het zo ligt dan lijkt het me simpel: start officieel 1 dag per week en blijf 4 dagen per week beschikbaar voor de arbeidsmarkt. De uitkeringscontroleurs komen echt niet kijken of je slechts 8 uur acquireert en 32 uur werkeloos beschikbaar zit te zijn. Pas als de omzet begint te lopen bouw je dan je uitkering af.
Tsja Alfred, wat je eerder zei over ww-'gesubsidieerde' starters die de 'gewone' starters oneerlijke concurrentie aandoen, daar zit wel wat in. Aan de andere kant heb ik alleen maar veel respect voor iemand die zich op eigen kracht uit de ww werkt, en wie weet op termijn zelfs werkgelegenheid voor anderen creëert.
Op de site van szw staat de volledige tekst van de vragen ,gesteld door leden van de commissie sociale zaken en werkgelegenheid, aan Minister de Geus. Ook de antwoorden staan vermeld.
Nu in ieder geval een aantal uitspraken zwart op wit.
Mocht je het niet kunnen vinden, laat het weten, stuur ik je een mailtje.
Re: Starten vanuit WW wordt makkelijker op 1 juli 2006
Hier staat de brief van minister De Geus, met zijn antwoorden op de kamervragen. Is dit wat je bedoelt Anneke, of staat er nog meer informatie op de site van SZW?