Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 september 2007, 17:40
Lou Lou is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 september 2007
Berichten: 1
Standaard Dilemma met bemiddelaars

Op dit moment werk ik via een bemiddelaar waar nog een grote Detacheerder tussenzit bij een Opdrachtgever.
Is de officiele zin ben ik nu dus (nog) geen echte freelancer...
Nu ben ik benaderd voor een opdracht waarvoor ik met de huidige opdracht zou moeten stoppen (hiervan is eindtijd niet bekend, wat ook het nadeel ervan is).
Deze nieuwe opdracht loopt via een andere bemiddelaar dan degene die ik nu gebruik maar dezelfde grote Detacheerder zit ertussen.

Ik heb interesse in deze nieuwe opdracht (die ik meteen als zelfstandig ondernemer wil aanpakken) maar hoe pak ik dit aan? Zal de Detacheerder hier wel aan mee willen werken?

Any help would be appreciated..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 september 2007, 15:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Dilemma met bemiddelaars

Detacheren en zelfstandig ondernemen bijten elkaar (zie het artikel Bemiddeling of detachering?). Je kunt nu en dan een detacheringsklus aannemen, als je voldoende andere klussen hebt die wijzen op zelfstandigheid en je je verder als zelfstandig ondernemer gedraagt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 september 2007, 19:55
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Dilemma met bemiddelaars

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lou Bekijk bericht
Op dit moment werk ik via een bemiddelaar waar nog een grote Detacheerder tussenzit bij een Opdrachtgever.
(...)
Deze nieuwe opdracht loopt via een andere bemiddelaar dan degene die ik nu gebruik maar dezelfde grote Detacheerder zit ertussen.
Hangt dit ook niet af van de rol van de detacheerder? Naar ik begrijp is deze meer in de positie van payroller dan dat hij jou van werk voorziet (dat komt vooral van de bemiddelaar af).
Is de detacheerder aan de klus verbonden door de bemiddelaar? Dan is werken via die detacheerder wellicht niet jouw keuze geweest.
Kan je via de bemiddelaar aan het werk als zelfstandige? Dat biedt perspectief.

Maar (zoals hier en daar wel eens vaker gezegd): wil je echt zelfstandig ondernemen, dan moet je de payrollers en detacheerders en andere gemakkelijke urenschuivers en eurovangers laten voor wat ze zijn.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werken via meerdere detacheringsbureaus met VAR-WUO? Ys3 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 2 juni 2007 18:08
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 08:21
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon