Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 juni 2007, 11:11
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Magie van Meerwaarde

Als je gaat freelancen, ga je iets verkopen. Maar wat verkoop je nou precies? Hoe beter je weet wat je werkelijke product is- of: wat je meerwaarde is- hoe beter je in staat zult zijn om je dienst ook effectief aan de man te brengen. Dit is dan meteen ook je grootste uitdaging, want wat is nou precies meerwaarde en hoe kan je deze vergroten?
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juni 2007, 18:01
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Magie van Meerwaarde

Dat verhaal van Annedien is idd erg zinnig.
Je meerwaarde bepalen heeft te maken met afbakenen en focussen (sommigen zeggen focusseren, maar daar hebben we het nu niet over ). Bijvoorbeeld: Het schrijven van een detail aid, nogal sales/marketinggericht, moet ik dat wel doen?

Ik zie mijzelf vooral als kenniswerker en informatiemakelaar: bijeenzoeken, schiften/selecteren/interpreteren, herschikken en beschikbaar stellen. Met die slagen verdien ik mijn brood, maar alleen op specifieke onderwerpen (zie m'n site ). Dus er komt ook eigen kennis bij kijken: ik schrijf graag over dingen waar ik iets van weet ; vraag mij niet iets te maken voor de Viva, Agrarisch Weekblad of Stichting tot Behoud van Authentiek Smalspoor.
Een intermediair dus, een schakel(aar).

Als webbouwer/ontwerper/designer ben je misschien wel net zo'n schakelaar (vertaalslag van idee en wens naar realisatie, met gebruik van creativiteit en techniek).
En het zelfde geldt wellicht voor een boekhouder: het gaat om je plek in de (waarde)keten van anderen.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd Sandra Schoppers Marktplaats 18 14 juni 2007 22:33
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27
Geen 18.000 euro inbreng meer nodig voor BV René Nieuws - Voor en door freelancers 6 22 december 2006 22:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon