Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juni 2007, 09:23
NoX NoX is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
Standaard Voorlopige teruggave stopzetten?

hallo allemaal,

ik start als per 1 juli 2007 als fulltime freelance software ontwikkelaar en ben nu dus erg druk alles aan het regelen. Nu heb ik in mijn huidige situatie een aantal dingen geregeld waarvan ik niet precies weet wat ik er mee moet als ik ga freelancen.

1. Ik heb nu een voorlopige belastingteruggave per maand, moet ik die stopzetten? mijn vrouw doet trouwens aangifte samen met mij.

2. Ik krijg nu kinderopvangtoeslag, moet ik die ook stopzetten of kan die gewoon doorlopen?

Ik ben bang om de eerste tijd wat cashflow problemen te krijgen, nu heb ik wel wat financiele reserve, echter alles wat ik van de belastingdienst kan krijgen is natuurlijk meegenomen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt,
Richard
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juni 2007, 09:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: voorlopige teruggave stopzetten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoX Bekijk bericht
1. Ik heb nu een voorlopige belastingteruggave per maand, moet ik die stopzetten?
Zodra je je aanmeldt als startende ondernemer krijg je een formulier waarmee je een schatting van je nieuwe inkomen moet indienen. Op basis daarvan wordt een nieuwe voorlopige aanslag opgelegd. Ik zie geen reden om een lopende teruggave nu al stop te zetten.

Als je cashflowproblemen verwacht, schat je inkomen dan liever iets te laag dan te hoog. Maar vergeet dan natuurlijk niet om in de loop van het jaar voldoende te reserveren.

Citaat:
2. Ik krijg nu kinderopvangtoeslag, moet ik die ook stopzetten of kan die gewoon doorlopen?
Weet ik niet zeker, maar ik denk het niet. Want sinds 2007 hebben ook zelfstandigen recht op de vaste toeslag.

Wat voor software ga je ontwikkelen? Ik zoek nog een Plone-freelancer
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 juni 2007, 09:56
NoX NoX is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
Standaard Re: voorlopige teruggave stopzetten?

bedankt Rene, dat geeft weer wat meer lucht

Plone is helaas niet mijn ding. Ik werk voornamelijk met C#, .Net en Flex/Flash Actionscript, Python heb ik zelfs nog nooit gebruikt. Ik ben ook wel erg Microsoft minded
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
schatting inkomstenbelasting


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tijdje ertussenuit, onderneming stopzetten? MrHighStone Al die andere praktische dingen 5 20 september 2007 16:56
Voorlopige aanslag IB: moet ik vooruitbetalen? Fjodor Belasting 27 5 juni 2007 21:32
Belastingdienst herstelt voorlopige ib-aanslagen 2006 René Nieuws - Voor en door freelancers 0 13 oktober 2006 18:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon