Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 november 2007, 12:45
mbhammer mbhammer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2007
Berichten: 2
Standaard Freelance of detachering

Ik ben een startende ondernemer die op interim basis marketing projecten uit wil voeren bij bedrijven. In dit vakgebied is het gebruikelijk om (ook) via interim bureaus aan opdrachten te komen.

Nu heb ik via een interim bureau gesprekken gehad bij een klant die geinteresseerd is in een langdurige samenwerking (waarschijnlijk >1 jaar). Het interim bureau vindt nu dat ik dit op detacheringsbasis met ze moet oplossen ipv als zelfstandige die aan hun factureert, omdat het te dicht bij een verkapt dienstverband komt.

Is dit inderdaad zo, of proberen ze deze oplossing om zelf meer geld te verdienen? Wat kan ik het beste doen?
  #2  
Oud 23 november 2007, 12:52
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Freelance of detachering

Meer dan een jaar, fulltime, op locatie bij de klant, via een detacheringsbureau... ja, dat lijkt me vrijwel zeker een dienstverband/detachering. Zie ook het artikel over het fiscale verschil tussen bemiddeling en detachering.
__________________
René
  #3  
Oud 23 november 2007, 14:41
mbhammer mbhammer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Freelance of detachering

OK, bedankt voor je snelle reactie.
  #4  
Oud 24 november 2007, 21:30
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Freelance of detachering

Hi Rene,

Je zegt natuurlijk 'lijkt me' dus je laat ruimte voor discussie, dat is maar goed ook want het feit dat iemand een jaar op een opdracht zit is naar mening geen garantie om van een dienstverband te spreken. Er zijn te veel punten waar dit van afhangt,

...en voor de goede orde de belastingdienst stelt vaak dingen die ook door onze rechters onderuit worden gehaald
  #5  
Oud 26 november 2007, 10:21
Retulis's schermafbeelding
Retulis Retulis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2007
Berichten: 89
Standaard Re: Freelance of detachering

Ik werk ook over het algemeen langere tijd voor één opdracht. De opdracht die ik nu heb is een jaar en loopt als ik dat wil waarchijnlijk ook nog wel langer door. Ik heb ook voor volgend jaar gewoon weer een VAR voor meer dan 70% bij één opdrachtgever via detachering.

Dat een detacheringsbureau dit roept is niet heel raar. Hier is simpel weg voor hun meer geld in te verdienen. Als je dit op detacheringscontract zou willen vraag dan eens wat ze financieel kunnen doen op basis van een projectcontract of andere tussenvorm waarbij je geen eigen zaak hebt maar wel risico neemt.
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Soort van contract opstellen als je freelance werkt? Verwijderd account Omgaan met opdrachtgevers 8 18 juli 2007 20:47
Bemiddeling / detachering Walter Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 19 juni 2007 12:55
Nieuwe marktplaats voor freelance journalisten René Marketing en acquisitie 0 1 februari 2006 17:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon