Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home
 
U bent hier: Home Bedrijfsvoering Bedrijfsruimte Kantoorruimte huren Huurcontract

Huurcontract

Als je een kantoor huurt, teken je een huurcontract met de verhuurder. Daarin worden de gemaakte afspraken met een handtekening van beide partijen juridisch bekrachtigd.

Wat staat er in een huurcontract?

  • Wie huurder is en wie de verhuurder.
  • De datum van ingang van de huurovereenkomst.
  • Wat er precies gehuurd wordt: het adres, de ruimtes, het aantal vierkante meters vloeroppervlak en de voorzieningen.
  • De huurkosten (uitgesplitst in kale huur en servicekosten) en de hoogte van de borgsom.
  • Wanneer de huur betaald moet worden en wijze waarop de huurder moet betalen.
  • De wijze van berekening van de huurprijsverhoging en datum waarop dat jaarlijks gebeurt.
  • De huisregels voor het kantoor.
  • De servicekosten en wat de service inhoudt.
  • Eventuele speciale bepalingen die je hebt afgesproken, bijvoorbeeld voorrang als er een grotere ruimte vrijkomt.
  • De duur van de overeenkomst en de opzegtermijn (voor de huurder en de verhuurder).
  • De staat van oplevering (bijlage bij het huurcontract) met daarin de gebreken aan het pand en waar je niet aansprakelijk voor kan worden gesteld.
  • De handtekening van de huurder en verhuurder.

Aanbevolen website

Auteur: Mariƫlle de Groot

https://www.lancelots.nl/bedrijfsvoering/bedrijfsruimte/huren/huurcontract Sitemap © Copyright Applinet 2004-heden ColofonAdverteren