Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 25 januari 2008, 13:10
Ellebelle Ellebelle is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Berichten: 2
Standaard Loondienst of freelancecontract?

Ik ben door een uitgeverij voor een half jaar ingehuurd om redactiewerkzaamheden te verrichten in loondienst, dat contract is na die tiijd met een half jaar verlengd. Daarnaast doe en deed ik freelance werk voor andere opdrachtgevers. Daarvoor heb ik een VAR row van de BD gekregen. Nu loopt mijn contract binnenkort af en heeft de werkgever mij een nieuw voorstel gedaan. Ik wil echter geen vast contract meer maar een freelancecontract omdat dat mij meer vrijheden oplevert. Maar ik vraag me af hoe dat gaat? Wordt dat dan een verkapt vast dienstverband en draagt de werkgever de vaste lasten af of doe ik dat zelf? En als ik dat zelf doe, moet ik me dan bij de belastingdienst aanmelden als zelfstandige en me inschrijven bij de KvK? En een BTW-nummer aanvragen? En als ik deze klus ga doen (3 dgn) per week + mijn overige freelance-activiteiten dan voldoe ik aan de 1220 urennorm voor een VAR wuo. Kan ik mijn VAR row dan laten omzetten in een VAR wuo? En hoe zit het met verzekering voor ww en arbeidsongeschiktheid. Kan ik die vrijwillig afsluiten bij het UVW?
Ik hoop dat er iemand antwoorden voor mij heeft. Bedankt! Ellen
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
loondienst of zelfstandig


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon