Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 13 november 2006, 09:59
Appelblauwzeegroen Appelblauwzeegroen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2006
Berichten: 5
Standaard Help deze grafisch vomgever!

Hallo allemaal, ik ga vanaf 1 januari aan de slag als zelfstandig grafisch vormgever. Ik heb onderhand zo'n 6 jaar ervaring in loondienst opgedaan, maar ben nu toe aan een gotere stap. Ik heb er heel veel zin in, maar ik loop natuurlijk tegen het alom bekende probleem aan; Hoe vind ik opdrachtgevers? De afgelopen tijd heb ik natuurlijk wel het een en ander gedaan, maar meer op vriendschappelijke via via basis. Ik wil het liefst zelfstandige opdrachten aannemen, maar ik zal ook zeker aan de slag willen als freelance vormgever bij bedrijven. Ik begreep al op dit forum dat de uitzendbureau's en sites voor freelance vormgevers niet echt aan te raden is, maar ik vroeg me af of iemand een goede tip voor me heeft.
Enige vragen waar ik mee zit;
- Hoe en waar kan ik mezelf het beste verkopen als freelancer?
- Hoe kan ik me het beste profileren bij een eventuele afspraak?
- Neem ik mijn "complete" portfolio mee (zoals bij een sollicitatie?) of meer compact (een compilatie, geen grote tekenmap)?
- Is het ook gebruikelijk om thuis te freelancen voor een bedrijf?
- Hoe kan ik het beste zelf opdrachten aantrekken? (Gewoon bij een winkel binnenstappen en aanbieden of ik hun kaart/posters/etc mag verzorgen? Werkt dat niet averechts?)
- Heeft het zin om flyers uit te delen? Advertentie plaatsen?
Ik weet dat dit nogal wat vragen zijn, maar ik stroom ervan over.... Ik wil het graag zo goed en professioneel mogelijk aanpakken!
Heel veel dank alvast! Groet, Suzanne
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Grafisch vormgever/Fotograaf stelt zich voor... forzarossa Marktplaats 4 19 september 2006 08:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon