Website voor je bedrijf
In deze training leer je wat er komt kijken bij het opzetten en onderhouden van een website voor je bedrijf. Je hebt de keuze tussen zelf een website maken of dat laten doen. Na deze training kun je een gefundeerde keuze maken tussen deze twee opties. Bovendien ken je de belangrijkste technische termen, zodat je beter beslagen ten ijs komt bij het zoeken van een hostingprovider of als je overlegt met het bureau dat jouw website maakt.
Inhoudopgave
1. Je bedrijf verkopen met een website
- Een website is het visitekaartje van je bedrijf. Met wat extra inspanning is het een volwaardig marketinginstrument.
2. Een beetje techniek: hoe zit het web in elkaar?
- De belangrijkste termen op een rij, mét uitleg.
- Hoe kies je een hostingprovider? Laat je niet afschrikken door termen als datalimiet, schijfruimte, shared server. Wat kost hosting?
- Wat is een domein? Hoe weet je of het nog vrij is en hoe wordt het van jou?
- Voor het maken van een website heb je een paar hulpmiddelen nodig. Lees welke dat zijn en ga zelf aan de slag.
- Welke onderdelen kun je uitbesteden? Waar? Wat kost dat? Hoe zorg je dat je krijgt wat je beoogt?
- Een website moet je onderhouden. Afhankelijk van de afspraken met de bouwer van de website kun je meer of minder zelf doen.
- Vindbaar zijn op internet is heel belangrijk. Wat moet je minimaal doen om een kans te maken om bij de eerste tien resultaten van een zoekmachine vermeld te staan?
9. Meer weten over bezoekers: statistieken
- Een programma voor webstatistiek geeft je informatie over wie je bezoekers zijn en wat ze op je website doen.
- Reclame maken voor je website doe je ook weer op het web. Over banners, buttons en ads.
Auteur: Ysolde Bentvelsen